اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان از صدور پروانه عادی شکار پرندگان وحشی بومی استان ویژه سال94 برای متقاضیان در چند روز اخیر خبر داد.
کد خبر: ۱۳۲۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷ 20 November 2015
مسئول روابط عمومی محیط زیست گلستان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: طبق شیوه نامه ابلاغ شده توسط سازمان، صدور پروانه بیشتر برای متقاضیانی انجام می شود که معشیت آنها وابسته به بهره برداری سنتی از حیات وحش است.
احمد دباغیان گفت: امسال صدور پروانه شکار پرندگان وحشی در این استان برای دو گونه خشکی شامل کبک و تیهو و چهارگونه اردک سر سبز، چنگر، خوتکا و فیلوش آبزی است.
وی افزود: فصل مجاز شکار پرندگان وحشی خشک زی در استان از پنجم آذر تا 15 دی بوده و بهای صدور هر پروانه برای متقاضیان600 هزار ریال، مدت اعتبار پروانه از تاریخ صدور تا پایان فصل مجاز بوده و تعداد مجاز چهار قطعه در روز در نظر شده گرفته است.
دباغیان اضافه کرد: صدور پروانه شکار برای پرندگان وحشی آبزی پنجم آذر تا سی ام بهمن، بهای پروانه برای هر متقاضی یک میلیون و 200 هزار ریال و تعداد مجاز شکار چهار قطعه در روز است.
وی همچنین روزهای مجاز شکار در هفته را پنچشنبه و جمعه اعلام کرد و افزود: برای صدور پروانه شکار پرندگان در استان سقف در نظر گرفته نشده است ولی پیش بینی می شود بین هشت تا 10هزار نفر متقاضی ثبت نام کنند.
به گفته وی آخرین بار صدور پروانه شکار پرندگان وحشی بومی در این استان در سال 92 بوده که هشت هزار و 400 نفر ثبت نام کردند.
علاوه بر زیست پرندگان بومی در گلستان، هر ساله حدود 97 گونه پرنده مهاجر از مناطق شمالی روسیه برای زمستان گذرانی به چهار تالاب بین المللی آلاگل، آلماگل، آجی گل و گمیشان استان گلستان عزیمت می کنند.
چنگر، خوتکا، اردک سرسفید، اردک بلوطی، قو، غاز، باکلان، کشیم، حواصیل، اگرت، پرستوهای دریایی و کاکائی پرندگانی هستند که نیمی از سال را در تالاب های گلستان سپری می کنند.
استان گلستان در شمال کشور قرار دارد و از شمال با کشور ترکمنستان، از شرق با خراسان شمالی، از غرب با مازندران و از جنوب با استان سمنان همسایه است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار