رئيس هيئت جانبازان و معلولين استان مركزي با اشاره به پتانسيل بالاي موجود در ورزش جانبازان و معلولين تاكيد كرد: بر خلاف عقيده بعضي‌ها كه معتقدند معلوليت محدوديت مي‌آورد، توان، انگيزه و كارايي در معلولين فراوان است.
کد خبر: ۱۳۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷ 12 March 2015

در ادامه بررسي عملكرد هيئت‌هاي ورزشي در سال 93، ابراهيم نصيري رئيس هيئت جانبازان و معلولين استان مركزي در نشستي اختصاصي با ايسنا به تشريح عملكرد هيئت پرداخت.

وي در اين نشست گفت: هيئت جانبازان و معلولين در 16 رشته ورزشي چه در بخش آقايان و چه در بخش بانوان فعاليت دارد و حاصل تلاش جمعي هيئت در سال 93 قرار گرفنت جزو چهار هيئت برتر كشور و سه هيئت برتر استان بوده است.

نصيري با اشاره به كمبود منابع مالي در سال 93، افزود: با توجه به اين شرايط، مسابقات قهرماني كشور مانند سال‌هاي گذشته برگزار نشد ولي با اين شرايط توانستيم با حمايت‌هاي شهرداري در چهار رشته در مسابقات ليگ كشور حاضر شويم. این رشته‌ها شامل بسكتبال با ويلچر در ليگ برتر، واليبال نشسته خانم‌ها و آقايان در ليگ يك و شنا در ليگ برتر بودند كه نتايج بدست آمده همگي خوب و رضايت‌بخش بوده است.

وي با اشاره به پتانسيل بالاي موجود در ورزش جانبازان و معلولين تاكيد كرد: بر خلاف عقيده بعضي‌ها كه معتقدند معلوليت محدوديت مي‌آورد، توان، انگيزه و كارايي در معلولين فراوان است به شکلی که حتی در بسیاری از افراد سالم وجود ندارد. بطور مثال در رشته بسكتبال با ويلچر، استخوان‌بندي اصلي تيم ملي ورزشکاران استان مركزي هستند كه از بين آنان سه نفر براي حضور در تيم‌هاي معتبر ليگ تركيه و آلمان انتخاب شده و عازم اين كشورها هستند.

رئيس هيئت جانبازان و معلولين استان مركزي، در خصوص ورزش قهرماني در سال 93 گفت: علیرغم كمبود بودجه، امسال به نسبت سال‌هاي گذشته كه بودجه بيشتري وجود داشت، ورزش قهرماني استان عملكرد بهتري داشته و نمونه آن حضور ورزشكاران در بازي‌هاي آسيايي و پاراآسيايي بوده است بطوري كه از استان مركزي هفت نفر ورزشكار، مربي و داور در بازي هاي پاراآسيايي اينچئون حضور داشتند.

وي راه‌اندازي ورزش "آي‌دي" را در سال 93 يكي از اقدامات مهم خواند و اظهار کرد: ورزش آي‌دي ويژه كم توانان ذهني است و در قالب پنج رشته فعال است. هيئت استان مرکزی با تعامل خوبي كه با مدارس استثنايي داشته توانسته است ورزشكاران زيادي را در اين بخش جذب كند.

نصيري با تشكر از حمايت‌هاي اداره كل ورزش و جوانان گفت: در اختيار گذاشتن سالن ورزشي براي اين هيئت، يكي از اقدامات اداره كل ورزش و جوانان بوده است كه باعث شده جانبازان و معلولين از لحاظ امكانات سخت‌افزاري و تاسيساتي مشكلي نداشته باشند و این همکاری جاي تشكر دارد .

وي افزود: در سال آينده بزرگترين جشنواره ورزشي معلولين رده سني جوانان در مشهد برگزار خواهد شد و هيئت استان در هفت رشته از 20 رشته جهت حضور در این جشنواره اعلام آمادگي كرده است.

نصيري تصريح كرد: كار براي معلولين عشق و انگيزه مي‌خواهد و اگر حمايت‌هاي ساير نهادها نباشد كار پيش نخواهد رفت. وی از مجموعه شهرداري و شوراي شهر، آلومينيوم‌سازي، پالايشگاه، پتروشيمي، بهزيستي و بنياد شهيد كه با حمايت‌هاي خود این هیئت را یاری مي‌كنند تشکر کرد.

وي در پايان گفت: معلولين مي‌توانند با مراجعه به دفتر هيئت واقع در انتهاي خيابان هپكو، مجموعه ورزشي جانبازان به رشته ورزشي مناسب خود وارد شده و به طور رايگان از امكانات ورزشي موجود استفاده كنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار