رئیس اداره نظارت بر امور حیات‌وحش محیط‌زیست مازندران گفت: کومه‌های غیرمجاز شکار پرندگان در میانکاله تخریب شد.
کد خبر: ۱۳۸۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶ 01 December 2015
به گزارش تابناک مازندران،کوروس ربیعی  اظهار کرد: برای ساماندهی و جلوگیری از شکار غیرمجاز در جنوب میانکاله روز گذشته نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران به همراه محیط‌بانان شهرستان بهشهر و گلوگاه طی عملیاتی 55 کومه غیرمجاز شکار پرندگان وحشی را که در تالاب بین‌المللی پناهگاه حیات‌وحش میانکاله از سوی شکارچیان به نحو غیرمجاز در محدوده قانونی تالاب ایجاد شده بود را از بین بردند.
وی با اشاره به اینکه به‌ دلیل عقب‌نشینی آب خلیج در سال‌های اخیر تاکنون شکارچیان غیرمجاز درون تالاب وارد شدند، افزود: اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان فضای مخفی‌گاه‌های شکارچیان را در تالاب کشف کردند و از میان برداشتند.
ربیعی تصریح کرد: استفاده از کومه برای شکار پرندگان وحشی طبق آئین‌نامه شکار و صید ممنوع است و با شکارچیانی که این کومه‌ها را در محدوده قانونی و منطقه حفاظت شده ایجاد کنند، برخورد قانونی می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: شکارچیان حوضه جنوب خلیج و تالاب بین‌المللی میانکاله به دلیل کاهش سطح آبی و گستره آب خلیج در سال‌های اخیر، آگاهانه و یا ناآگاهانه اقدام به نفوذ غیرقانونی و توسعه محدوده‌های شکار به داخل محدوده پناهگاه حیات‌وحش کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه محدوده‌ها و مرزهای مجاز شکار را جرایم قانونی مناطق تعیین می‌کند نه مرزهای آبی گفت: با عقب‌نشینی آب خلیج شکار پرندگان در بسیاری از نقاط خشکی فعلی در جنوب میانکاله نیز که در درون مرزهای قانونی پناهگاه حیات‌وحش میانکاله قرار دارد، ممنوع است.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار