معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: آموزش و توانمندسازی عشایر خوزستان یکی از برنامه‌های مهم هلال‌احمر خوزستان است.
کد خبر: ۱۴۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷ 10 December 2015

بیژن فتاحی راد اظهار کرد: عشایر به دلیل شیوه زندگی کوچ‌نشینی در برابر حوادث و بلایای طبیعی آسیب‌پذیرتر از اقشار دیگر جامعه هستند به‌علاوه در مواقع بحران دسترسی کمتری به خدمات امداد و نجات دارند.

وی افزود: به همین دلیل آموزش و توانمندسازی آنها یکی از برنامه‌های مهم سازمان جوانان است تا بتوانند در مواقع بحرانی پیش از رسیدن نیروهای امدادی به یکدیگر کمک کنند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خوزستان تصریح کرد: هدف از تأسیس کانون‌های عشایری، ارائه آموزش‌های امدادی و بشردوستانه به جوانان عشایری است تا در برابر حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی توانمند شوند و با تربیت مربیان در این کانون‌ها قطعاً شعار «هر خانواده، یک امدادگر» این بار در کانون‌های عشایری این استان نهادینه خواهیم کرد.

فتاحی راد اضافه کرد: نخستین کانون عشایری سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر در بخش چلو واقع در خوزستان افتتاح شد.

وی بیان کرد: در نشستی که با اداره کل امور عشایر خوزستان داشتیم به مسائلی همچون نقد و بررسی مسائل عشایر، تردد نیروهای داوطلب جوان، آموزش همگانی، انتخاب نماینده سیار عشایر و ایجاد خانه بهداشت در مناطق پرداخته شد.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار