بسته خبری هفته تابناک خوزستان؛
بسته ویژه خبری تابناک خوزستان با عنوان "تابناک هفته" در آخرین روز هر هفته به بازخوانی اخبار منتشر شده توسط تحریریه خواهد پرداخت. این هفته نیز خوزستان شاهد رویدادهای متفاوتی بود که در این بسته خبری برخی از آنها را مرور می کنیم
کد خبر: ۱۴۲۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 11 December 2015
شانزدهم آذر نماد استعمارستیزی دانشجویان ایران است

در این مراسم آیت الله حیدری ضمن گرامیداشت شانزدهم آذر روز دانشجو گفت: در طول تاریخ دانشجویان زیادی داشتیم که در دانشگاه به شهادت رسیده اند که شهادت سه دانشجوی دانشگاه تهران در آذر 1332 نیز بیانگر شور و تحرک عمیق در میان دانشجویان است.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با ذکر این نکته که پس از انقلاب اسلامی به دلیل اهمیت بالا روز دانشجو رسما در تقویم کشور ثبت شد و این حرکت از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: کشور ما به خاطر بافت عقیدتی، فرهنگی، سیاسی و غیره در میان کشورهای مسلمان پیشگام مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی است و بیشترین تحرکات ضد استعماری در میان جوامع مسلمان نیز در ایران شکل گرفت و این ناشی از ضریب هوش ایرانیان است که جزو افتخارات ملی ما محسوب میشود. (جزئیات بیشتر)


جزئیات جدید از حادثه مرگ پزشک زن در ایذه

داوود شاه ولی وکیل پزشک مرحومه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: تاکنون دادستان عمدی بودن این حادثه را تایید نکرده است و عملاً اظهار نظر قضایی در چنین پرونده های کیفری، به عهده بازپرس که مسئول تحقیقات است، می باشد.
.
.
این وکیل دادگستری عنوان کرد: آنچه که دادستان به صورت شفاهی به بنده اعلام کرده، ظاهراً پزشکی قانونی وارد آمدن ضربه به سر و خون مرگ شدن پیش از آتش سوزی را نشان می دهد که این مشخص می کند درگیری احتمالی رخ داده است.

داوود شاه ولی در پاسخ به این سوال که آیا مظنونین این حادثه شناسایی شده اند، گفت: خانم دکتر در پرونده کیفری پیش از این درگیر یک سری مسائل پزشکی در مواجه با یک باند شده بود که پس از آن به صورت مرتب و مکرر تهدید می شده است و حتی خودروی وی نیز آتش زده می شود. (جزئیات بیشتر)



شهدای ما این راه را با بصیرت انتخاب کردند و توانستند به افتخار شهادت برسند

سردار عزیز جعفری در جمع خانواده‌های شهدای خوزستانی مدافع حرم در اهواز اظهار داشت: امروز خانواده شهدای مدافع حرم باید برایمان سخنرانی کنند و بگویند چگونه دل از این دنیا کندند و از نحوه تربیت و جایگاه شهدای خود بگویند.

سردار جعفری با بیان اینکه انقلاب اسلامی در بستر جمهوری اسلامی در حال توسعه است، افزود: عزت و اقتدار و عظمت امروز انقلاب و اسلام مرهون شهادت و جانبازی شهدا است و روز به روز بیشتر در دل جهانیان جای باز می‌کند.

سردار جعفری عنوان کرد: شهدای ما از اسلام و یا در واقع حریم ولایت دفاع می‌کنند و پرچم‌دار این دفاع مقام معظم رهبری است.
 
وی بیان کرد: این نوع دفاع و راهبردها، حد و حدود را برای ما مشخص می کندخدا می‌داند اگر ما یگانی از بسیجیان خود که اماده جنگ هستند را اعزام کنیم چه اتفاقی می افتد.
 
وی با بیان اینکه خیلی‌ها می‌خواهند در این جبهه حاضر شوند، اظهار داشت: قدر این نعمت الهی را باید دانست و آن را تقویت کرد. (جزئیات بیشتر)



سه خوزستانی دیگر به شهدای مدافع حرم پیوستند

با افزایش درگیری ها میان رزمندگان اسلام و تروربست های تکفیری سه تن دیگر از مدافعان خوزستانی حرم حضرت زیبن (س) ر سوریه به شهادت رسیدند.

گفتنی است در دو روز گذشته سید اصغر چرغندی ( فاطمی) طلبه بسیجی از  امیدیه، پاسدار احسان فتحی نژاد از بهبهان و سید مجتبی ابوالقاسمی دومین شهید مدافع حرم دزفول به شهادت رسیده اند.

شهید سید مجتبی ابوالقاسمی شاعر و محب اهل بیت(ع) در دفاع از حریم عصمت و طهارت(ع) در درگیری با کوردلان تروریست وهابی در سوریه زخمی و بر اثر شدت جراحات به فیض شهادت نائل گردید. (جزئیات بیشتر)



نگاه تک بعدی به توسعه، دلیل اصلی مشکلات خوزستان است

دکتر علی دژمان کارشناس ارشد و دکترای علوم سیاسی و از صاحب نظان فرهنگی و اجتماعی در گفتگو با تابناک خوزستان اظهار کرد: به عقیده بنده یکی از بزرگترین مشکلاتی که در استان خوزستان جای سوال دارد، تناقض در ظرفیت ها و مشکلات استان است.

یکی از مهمترین مشکلات حال حاضر در استان خوزستان آمار بالای نرخ بیکاری است. افزایش آمار بیکاری در استان های دیگر کشور شاید امری طبیعی باشد اما خوزستان با وجود صنایع بزرگ پتروشیمی، لوله سازی، فولاد، ترانزیت ریلی و دریایی، زمین های حاصل خیز کشاورزی، ترویسم جنگی، تاریخی، طبیعی و ذخایر عظیم نفت و گاز از استان های نخست در آمار بالای بیکاری جوانان است.
.
.
متاسفانه بخش کشاورزی و زیرساختی رها شده و بیشتر به صنایعی مانند نفت پرداخته شده است. در صورتی که صنایع تبدیلی می تواند علاوه بر اشتغالزایی باعث ابقای روستائیان در روستا می شود.

در بخش صنعت نیز تک بُعدی عمل شده است و تنها به تولید و خام فروشی نفت عمل شده است. شاید بتوان گفت که نگاه تک بُعدی به توسعه دلیل اصلی مشکلات خوزستان است. (جزئیات بیشتر)



یخبندان در خوزستان/ بارش برف در ارتفاعات

کوروش بهادری مدیرکل هواشناسی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار تابناک خوزستان در خصوص آخرین وضعیت هوای استان طی روزهای آینده گفت: از ابتدای هفته جاری تا کنون شاهد افت شدید دمای هوا در استان خوزستان بوده ایم به طوری که باعث تک رقمی شدن دما در اغلب شهرها شد.

وی افزود: افت دما در تمامی نقاط استان قابل ملاحظه بوده به طوری که دمای هوا در اهواز به صفر درجه رسیده است که انتظار می رود این روند کاهشی دمای هوا تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت و پس از آن با افزایش کم دما در استان مواجه خواهیم بود. (جزئیات بیشتر)



ابتلای سالانه 6 هزار خوزستانی به سرطان

دکتر علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر  استان خوزستان با تأکید بر نقش مهم خیران در ارائه خدمات حمایتی به ویژه در حوزه بیماران سرطانی در استان اضافه کرد: در خوزستان خلاء بزرگی در زمینه درمان سرطان وجود دارد. ما در سال ۶ هزار مورد جدید ابتلا به سرطان را در استان داریم که برخی از این  سرطان ها در خوزستان به دلیل شرایط اقلیمی از شیوع بیشتری برخوردار است و توجه جدی تمام مردم و مسئولان را می طلبد. (جزئیات بیشتر)



انتصاب ۸ بخشدار زن در خوزستان

برای اولین بار هشت زن در استان خوزستان طی احکامی جداگانه از سوی عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان به‌عنوان بخشدار در مناطق مختلف استان خوزستان منصوب شدند.

بر این اساس، مریم عیوض زاده بخشدار مرکزی اهواز، سحر احمدی آرپناه بخشدار مرکزی لالی، اعظم شنبدی بخشدار مرکزی هندیجان، بلقیس حسینی بخشدار مرکزی ماهشهر، حمیده آلبوعشیره بخشدار مرکزی خرمشهر، بتول سعیدی زاده بخشدار مرکزی آبادان، لیلا مسحنه بخشدار مرکزی شهرستان شوش و معصومه خنفری بخشدار مرکزی کارون شدند. (جزئیات بیشتر)



منبع: تابناک
برچسب ها: تابناک ، تابناک هفته
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار