کد خبر: ۱۴۲۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۳ 11 December 2015

به گزارش تابناک یزد،رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور ورود کمیته امداد به مسائل سیاسی و انتخاباتی را ممنوع اعلام کرد و گفت: در حالی که زیر چتر مقام معظم رهبری هستیم، چه نیازی به چتر دیگران داریم.

 سید پرویز فتاح» در آیین تودیع و معارفه مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد اظهار کرد: آمار کمیته امداد استان یزد شایسته نام یزد نیست هرچند که شاید در برخی از شاخص‌ها نیز از متوسط کشوری بالا‌تر باشد.

وی به اتفاقات ابتدای امسال این نهاد از جمله ابلاغ اساسنامه جدید و تغییر هیات امناء و ریاست کمیته امداد از سوی مقام معظم رهبری اشاره و با تاکید بر تامل بیشتر در مورد این اقدامات معظم له، گفت: قطعاً مقام معظم رهبری از کمیته امداد خواسته‌هایی مبنی بر رفع نقاط ضعف قبلی و تقویت نقاط قوت این نهاد را دارند.

رئیس کمیته امداد عنوان کرد: ماموریت کمیته امداد بسیار جدی‌تر از آنچه که امروز بر آن باور داریم، است چرا که این نهاد به صورت مستقیم از سوی ولایت فقیه حکم می‌گیردو فعالیت می‌کند و قطعاً تخطی و کاهلی در انجام وظایف قابل چشم‌پوشی نخواهد بود.

فتاح با تاکید بر امر مهم خودسازی توسط مددکاران کمیته امداد، خاطرنشان کرد: برای اینکه بخواهیم برای مددجویان تحت پوشش نسخه بدهیم و آلام آن‌ها را درمان کنیم، قطعاً باید پزشکی حاذق و خودساخته باشیم.

وی در این مورد اهتمام به موضوع تکریم مددجویان را خواستار شد و گفت: تکریم تنها به معنای توجه به مسائل مادی و تامین مایحتاج مددجویان و محرومان جامعه نیست بلکه باید به مسئله کیفی تکریم نیز توجه داشته باشیم.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور مهم‌ترین ویژگی رسول اکرم (ص) در تبلیغ دین مبین اسلام را اخلاق نیکوی ان حضرت دانست و تصریح کرد: خوی و منش پیامبر (ص) به نحوی بود که هر کسی به سراغ ایشان می‌رفت، از این وجود به وجود خداوند نیز ایمان می‌‎‎آورد و شهادتین را بر زبان جاری می‌ساخت.

وی افزود: اخلاق و کردار مددکاران کمیته امداد نیز باید بیشترین اثر را روی مددجویان خواهد گذاشت.

فتاح با تاکید بر اینکه کمیته امداد با رفتار اداری، امداد نخواهد شد، گفت: نهاد انقلابی کمیته امداد حضرت امام (ره) باید جهادی و انقلابی عمل کند.

وی گفت: کمیته امداد، رییس نمی‌خواهد و همه باید در این نهاد، خاکی و بسیجی باشند و خود را به سطح محرومان جامعه نزدیک‌ کنند.

این مقام مسئول همچنین بر سرعت عمل بیشتر در ارائه خدمات از سوی کمیته امداد تاکید کرد و گفت: متاسفانه کمیته امداد بعضاً با تاخیر خدمات خود را به مددجویان ارائه می‌دهد و این کاستی باید رفع شود چرا که خداوند نیز بر سریع انجام شدن کار خیر تاکید و توصیه دارد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد حق ورود به مسائل سیاسی و انتخاباتی را ندارد، اظهار کرد: کمیته امداد زیر نگاه مستقیم مقام معظم رهبری فعالیت می‌کند وشان آن بالا‌تر از این است که بخواهد زیر چ‌تر کسی دیگر قرار گیرد.

فتاح متذکر شد: هر چند که انتصاب‎‎‌ها در کمیته امداد مستقل از استان انجام می‌شود، بداخلاقی در کمیته امداد ممنوع است و حتماً همراهی و همکاری کردن با مسئولان استان یک نیاز است ولی نباید در جلد مباحث سیاسی ورود کرد.

وی با تاکید بر اینکه سرکشی از مددجویان زن که عمدتاً سرپرست خانوار هستند از لحاظ شرعی باید توسط مددکاران زن انجام شود، استان یزد را در این رابطه موفق خواند و در این باره از مسئولان کمیته امداد استان قدردانی کرد.

رییس کمیته امداد کشور در پایان ضمن تاکید بر رعایت موازین و قوانین در موضوع زکات و صدقات مردم، یکی از ضعف‌های کمیته امداد را نبود حضور علما و تفکر حوزوی در این نهاد ذکر کرد و گفت: باید حضور روحانیون در کمیته امداد تقویت شود و استان یزد در این رابطه می‌تواند الگویی برای کشور باشد.

«محسن علیزاده» مدیرکل جدید کمیته امداد استان یزد نیز در این مراسم تقویت بنیه مذهبی و معنوی امدادگران و ارتقای باور‌هایشان به وظایفشان که بالا‌ترین عبادت است را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین خواستار افزایش سرعت عمل در ارائه خدمات به مددجویان شد و گفت: خوشبختانه استان یزد با نوجه به ظرفیت بالای نیروی انسانی در این رابطه تاکنون موفق عمل کرده است.

علیزاده اظهار کرد: باید ضمن اینکه خدمات خود را برای رضای خدا انجام می‌دهیم، نظر و دیدگاه مردم را نسبت به اقدامات کمیته امداد جلب کنیم و علاوه بر این نیز برای جلب مشارکت‌های مردمی در فعالیت‌های این نهاد تلاش کنیم.

در این مراسم، «محمد اکبری» مدیر کل قبلی کمیته امداد استان و «رضا زارعزاده» سرپرست این نهاد و تعدادی از مددجویان و مشاوران کمیته امداد نیز به ایراد سخن پرداختند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار