رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست آمل گفت: با همکاری پلیس اطلاعات آمل 10 کیلو گوشت کل و بز وحشی، چهار قطعه کبک، دو قبضه سلاح گلوله‌زنی و یک قبضه سلاح ساچمه‌زنی از منزل شکارچی متخلف کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۱۶۴۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶ 16 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، با کوچ پرندگان مهاجر به منطقه شمالی و میزبان شدن آبگیرهای شهرهای ساحلی استان به انواع پرندگان وحشی و محافظت شده سبب شد شکارچیان و صیادان با انواع دام‌ها دست به اقدام شکار پرندگان مهاجر بزنند.

دیده می‌شود شکارچیان استان‌های مجاور با شکار پرندگان، مازندران را مامنی برای خرید و فروش پرندگانی کنند که به صورت زنده صید شدند یا لاشه صید شده شکار را در این استان که از سال‌های اخیر بازار خوبی پیدا کرده است مقصد خود قرار دهند.

نظارت محیط زیست مازندران در شکار پرندگان در حال انقراض و یا حفاظت شده به نوعی است که عرصه را بر شکارچیان تنگ کرده و بازار خرید و فروش و حتی شکار بدون مجوز را زیر کنترل خود قرار داده است.

بهمن صادق‌نژاد با بیان اینکه حسب تحقیقات به‌ عمل آمده توسط ماموران اجرایی اداره حفاظت محیط‌ زیست آمل مبنی بر شکار غیرمجاز، گفت: ماموران اجرایی این اداره با همکاری پلیس اطلاعات  انتظامی این شهرستان طی حکمی به منزل متخلف شکار ورود پیدا کردند و موفق به کشف 10 کیلو گوشت کل و بز وحشی، چهار قطعه پرنده کبک، دو قبضه سلاح گلوله‌زنی و یک قبضه سلاح ساچمه‌زنی شدند.

  وی با بیان اینکه پرونده متخلف به‌همراه متهم برای پیگیری قانونی تحویل مراجع قضایی شد، افزود: با تحقیقات انجام شده مبنی بر شکار و نگهداری گونه‌های حمایت شده به‌صورت تاکسیدرمی توسط یکی از متخلفان شکار، ماموران اجرایی اداره حفاظت محیط‌ زیست آمل، به کشف سه طاقه قرقاول خزری (گونه حمایت شده)، دو راس کل و بز وحشی و یک بهله عقاب  به‌صورت تاکسیدرمی و یک قبضه اسلحه تک‌لول مجاز شدند که مراتب با درج در پرونده به‌همراه متهم برای پیگیری قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل با اشاره به اینکه عامل شکار غیرمجاز یک راس کل، بز وحشی در منطقه آهن سرلاریجان، به‌همراه یک قبضه اسلحه تک‌لول مجاز توسط ماموران اجرایی حفاظت محیط زیست این شهرستان کشف و ضبط شد، گفت: روز گذشته متخلف شکار در آمل دستگیر و در ادامه عامل شکار غیرمجاز یک بهله عقاب به‌همراه یک قبضه سلاح دو لول غیرمجاز دستگیر و پرونده به‌همراه متخلفان تحویل مراجع قضایی شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار