بسته خبری انتخابات دهم؛
پس از انتشار نتایج بررسی ها، صلاحیت تعداد زیادی از داوطلبان به دلایل مختلف از جمله بند یک قانون انتخابات مجلس مبنی بر عدم التزام به نظام جمهوری اسلامی، رد و یا عدم احراز صلاحیت اعلام شد.
کد خبر: ۱۶۵۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱ 18 January 2016

به گزارش تابناک خوزستان؛ روز گذشته هیات مرکزی نظارت، نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

پس از انتشار نتایج بررسی ها، صلاحیت تعداد زیادی از داوطلبان به دلایل مختلف از جمله بند یک قانون انتخابات مجلس مبنی بر عدم التزام به نظام جمهوری اسلامی، رد و یا عدم احراز صلاحیت اعلام شد.

در استان خوزستان نیز صلاحیت بیش از ۴۶ درصد از افراد رد شد که از این نظر باعث شد تا خوزستان بالاترین میانگین رد صلاحیت ها را در کشور داشته باشد.

پس از اعلام نتایج بررسی های هیات مرکزی نظارت، تعدادی از داوطلبان از حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون نسبت به رد صلاحیت شان واکنش نشان داده و در بیانیه هایی جداگانه خطاب به هواداران شان پیگیری قانونی علت رد صلاحیت ها را اعلام کردند.


** علی عماد:

بسمه تعالی

"از جمله عرصه های رعایت حق مردم در انتخابات این است که اگر کسی صلاحیت داشت او را رد نکنیم و به او میدان بدهیم."
مقام معظم رهبری
٩۴/١٠/١٣

قانون مداری و پیگیری مستمر و استقامت در مسیر حفظ حقوق مردم، از اولین ویژگیهای نماینده مجلس است.

اینجانب نیز وفق قانون موضوع پیش آمده را پیگیری خواهم کرد و تمام توان خود را برای احقاق حق خود و مردم به کار خواهم بست.

من به حل مشکل پیش آمده برای همه داوطلبین خدمت به مردم امیدوارم و نتیجه هرچه که باشد، اعتقاد راسخ دارم که مسیر توسعه کشور از صندوقهای رای و با حضور مردم می گذرد.


** دکتر برات قبادیان:

ربنا تقبل منآ انک انت السمیع العلیم"(بقره - ١٢٧)
"پروردگارا از ما بپذیر، تو شنوا و دانایی".

مردم شریف اهواز، کارون، حمیدیه و باوی و کلیه خواهران و برادران عزیز حامی

انشا... در پناه خداوند تبارک و تعالی، خود و خانواده های گرانقدرتان سلامت، برقرار و پایدار باشید.
امروز به لطف خداوند سبحان شاهد آن هستم که اقوام و اقشار مختلف با وحدت و همدلی سعی در ساختن فردایی بهتر و خوزستانی آبادتر دارند. خداوند بزرگ را بسیار بسیار شاکر و سپاسگزارم که در خدمت خواهران و برادرانی هستم که در این مدت کوتاه اینجانب را شامل محبت های بی کران خود کرده اند. به پشتوانه ایزد منان و حمایتهای بی دریغ همه شما عزیزان، آبرویم را با خدای خود معامله کرده و با خالقم عهد بستم تا باقیمانده عمر خویش را در خدمت به بندگانش باشم، لذا اطمینان دارم که خداوند پایان این راه و این تصمیم را ختم به خیر خواهد نمود، انشا....

از این رو از همه شما عزیزان و بزرگواران خاضعانه خواهشمندم تا در این راه که بسی نیز دشوار است،  مصمم تر از قبل بوده و همچون گذشته با صبر و اخلاقمداری و پایبندی به قانون همچنان پرانرژی و پرتلاش و امیدوار به الطاف خداوندی، وحدت خود را حفظ نموده و بیش از پیش بر تلاش خود بیافزایید. اینجانب نسبت به آینده بسیار خوشبین بوده و به زودی در کنار شما خواهم بود و همه با هم برای ساختن آینده درخشان جوانان و فرزندانمان و آبادانی و توسعه پایدار خوزستانمان تلاش خواهیم کرد، انشا...


**دکتر سعید نبی زاده:

بسم الله الرحمن الرحیم

من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق

اکنون که با توجه به اعلام عدم احراز صلاحیت اینجانب ، نامزد شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اهواز،باوی،حمیدیه و کارون ، توسط هیئت نظارت ، بر خود واجب می دانم ضمن اعلام تشکر و امتنان از اظهار لطف و عنایت کلیه عزیزانی که با حمایتهای بی شائبه خود مایه دلگرمی اینجانب در پای فشردن بر اصول اعتقادی و اخلاقی خود از جمله ، قرار دادن خود در موضع خدمت به عیال الله را فراهم نمودند ، عزیزان را به صبر و پایداری در طی طریق بر این نهج قویم و صراط مستقیم دعوت کنم.

بدیهی است از این پس به پیگیریهای قانونی خود جهت احقاق حق و رفع این شبهه تا حصول نتیجه قطعی ادامه داده ، و در این راه به کارسازی عنایت الهی و دعاهای خالصانه تک تک شما عزیزان رجای واثق دارم.
علی الله توکلت و هو حسبی


اسامی برخی از نمایندگان فعلی مجلس در خوزستان که رد صلاحیت شدند:

محمدسعید انصاری نماینده آبادان

جواد سعدون زاده نماینده آبادان

شمس الله بهمئی نماینده رامهرمز

محمدباقر شریعتی نماینده بهبهان

حجت الله درویش پور نماینده ایذه و باغ ملک



استاندار خوزستان استعفا داد؟

روز های گذشته خبرهایی مبنی بر استعفای عبدالحسن مقتدایی به دلیل تعداد بالای رد صلاحیت ها انتخابات مجلس شورای اسلامی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

در همین زمینه جمال درویش مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: این خبر کذب محض است.

گفتنی است عبدالحسن مقتدایی پیش از اعلام نتایج بررسی های هیات نظارت عنوان کرده بود: رد صلاحیت های غیرموجه داوطلبان تفاوتی با تقلب ندارد.

وی گفته بود: فرمانداران در هر جا که احساس می کنند نمی توانند وظایف خود را به درستی انجام دهند، بهترین خدمتی که می توانند انجام دهند این است که از سمت خود استعفا دهند؛ هماهگونه که من نیز اگر روزی ببینم که حرف غیرمنطقی در میان است، استعفا می دهم.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار