فعال محیط زیست خوزستان گفت: سازمان محیط زیست استان به عنوان متولی مسائل زیست محیطی تنها در تهیه جوائز کودکانی که نقاشی آنها برنده می‌شود کمک کرد.
کد خبر: ۱۶۸۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹ 23 January 2016

علیرضا عامری صبح امروز در مراسم «روز هوای پاک» که با همکاری هفت سمن محیط زیست و با شعار نقش من در هوای پاک  و در دو  بخش داستان نویسی و نقاشی ویژه کودکان در جاده ساحلی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت منابع طبیعی و زیست محیطی در استان به گونه‌ای است که زنگ خطر را برای همه به‌صدا در آورده است.

وی افزود: برگزاری این‌گونه مراسم می‌تواند شرایط فرهنگ‌سازی و حفظ منابع طبیعی را برای شهروندان مهیا کند.

فعال محیط زیست خوزستان تصریح کرد: در نظر داریم به‌منظور فرهنگ‌سازی در مسائل زیست محیطی فاصله برگزاری این‌گونه برنامه‌ها را کم کنیم.

عامری بیان کرد: برگزاری برنامه متنوع به‌مناسبت هوای پاک در کوتاه مدت سبب ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: از آنجایی‌که کلید اصلی کاهش آلودگی هوا، مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین بخش‌های مختلف حوزه محیط زیست است، بنابراین نام‌گذاری روز خاصی به‌نام روز هوای پاک می‌تواند عامل مهمی در ایجاد این مشارکت و هماهنگی باشد.

عامری با اشاره به‌طرح جنگلانه که 2 ماه گذشته با کاشت 720 نهال در منطقه گمبوعه برگزار شد خاطر نشان کرد: در نظر داریم فاز دوم این طرح را در 15 اسفند ماه سال‌جاری به‌مناسبت روز درختکاری انجام بدهیم.

این فعال محیط زیست گفت: سازمان محیط زیست استان به‌عنوان متولی مسائل زیست محیطی تنها در تهیه جوائز کودکانی که نقاشی آنها برنده می‌شود کمک کرد.

از نکات جالب توجه در حاشیه برگزاری مراسم روز هوای پاک توزیع قلیان و لوازم جانبی آن در کنار اجرای مراسم بود.

این در حالی است که در خرداد سال‌جاری فرماندار شهر اهواز با اعلام غیرمجاز بودن عرضه قلیان در اماکن عمومی از سوی استانداری خوزستان، بیش از 14 هزار قلیان در اهواز جمع‌آوری شد.

گفتنی است به‌منظور مبارزه با آلودگی‌های زیست محیطی 29 دی ماه در تقویم ایران به‌عنوان روز هوای پاک نام‌گذاری شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار