۸۴ دانش آموز همدانی به کمپین باری رساندن پرندگان در فصل زمستان پیوستند./توصیفی:دراین روزهای برفی وسرد زمستانی پرندگان بامشکل کمبوددانه و غذا مواجه شده اند؛درهمین راستا 84دانش آموزبه کمپین یاری رساندن به پرندگان پیوستند.
کد خبر: ۱۷۰۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰ 27 January 2016

۸۴ دانش آموز همدانی به کمپین باری رساندن پرندگان در فصل زمستان پیوستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ با آغاز فصل سرما و نشستن برف سنگین زمستانی در همدان، پرندگان این روزها کمتر می‌توانند در حاشیه شهر دانه و غذا بیابند، می‌بینیم که انواع پرندگان وحشی که در تابستان نمی‌توان آن‌ها را در شهرها دید به حیاط‌ها فضاهای باز شهر می‌آیند تا بتوانند غذا بیابند.

در همین راستا مدتی است کمپینی در کشور برای ساخت جای غذا برای پرندگان و غذا رسانی به آنان راه افتاد و این حرکت که از طرف جوانان جوانرودی در استان کرمانشاه شروع شد، اکنون به دانش آموزان همدانی رسیده و سه مدرسه در سطح استان همدان که شامل ۸۴ دانش‌آموز می‌شوند با استفاده از وسایل ساده وبی کاربرد در هر خانه‌ای جای غذا برای پرندگان ساخته‌اند.

از مدرسه‌هایی که در سطح استان همدان به این طرح پیوسته می‌توان به دختران دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی مدرسه شهید باهنر همدان، دانش آموزان کلاس سوم مدرسه حر ریاحی همدان و دانش آموزان پیش‌دبستانی دوره اول ابتدایی مدرسه ابتدایی علمی اشاره کرد.

گفتنی است، در فصل زمستان بهتر است به پرندگان دانه‌های مغذی با کالری داده شود البته آنان به خرده‌های نان خشک، گندم و ارزن نیز علاقه دارند، بهترین مکان برای گذاشتن غذای برای پرندگان، مکانی دور از باد در سمت شرق یا سمت جنوب شرقی خانه در نظر گرفته شود و ترجیجا در نزدیکی بوته یا درخت باشد، مکان قرار دادن دانه‌ها باید محل امن از شکارچیان به‌خصوص گربه‌ها و سرپناهی برای باد و آب‌وهوا باشد.

گنجشک‌ها، کبوتران، یا کریم ، کلاغ، دم جنبانک‌ و حتی گاهی طوطی، قناری، بلبل و دارکوب از عمده پرندگانی هستند که از ته‌مانده غذا یا دانه‌های پاشیده شده استفاده می‌کنند.

به یاد داشته باشیم آموزش به کودکان جهت یاری‌رساندن حیوانات می‌تواند در آنان حس نو دوستی را پرورش دهد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار