داستان ناتمام و دنباله دار نشت فاضلاب خرمشهر به خیابان های شهر، نارضایتی شهروندان و گلایه آنان را به همراه داشته است.
کد خبر: ۱۷۰۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴ 27 January 2016
شهروندان خرمشهری از سرریز شدن فاضلاب در برخی خیابان ها و مناطق شهر، گلایه کرده و مدعی اند که در بارندگی های اخیر، شهروندان نیز با آبگرفتکی معابر و سرریز فاضلاب مواجه شدند.

یکی از شهروندان منطقه عباره در این خصوص به ایرنا گفت:این منطقه از مناطق بحرانی بوده و شبکه فاضلاب آن قدیمی است یا برخی فاقد شبکه فاضلاب است و طی روزهای بارندگی، فاضلاب در بیشتر خیابان ها و منازل سرریز می شود.

محمد سعیدی افزود:فاضلاب منطقه عباره هنگام بارندگی در خیابان ها سرریز شده، به گونه ای که عبور مردم و خودروها به سختی انجام می شود.

وی اضافه کرد:خیابان های این منطقه آسفالت نیست و هنگام بارندگی علاوه بر سختی تردد، دانش آموزا را با مشکل تردد مواجه می کند.

سهیلا علیزاده از دیگر شهروندان منطقه عباره نیز در این خصوص گفت:هنگام بارندگی به دلیل پر شدن فاضلاب خیابان، آب باران به داخل منازل نفوذ کرده و به لوازم خانگی نیز آسیب وارد می کند.

وی گفت:بارها به شهرداری و اداره امور اداره آب و فاضلاب مراجعه کرده ایم، ولی تاکنون اقدامی برای رفع مشکل فاضلاب منطقه انجام نشده است.

یکی دیگر از شهروندان خرمشهری در منطقه کوی معین می گوید:شبکه دفع فاضلاب منطقه معین قدیمی بوده و در بیشتر خیابان ها سرریز شده و بوی تعفن فضا را آلوده کرده است.

زیبا قاسمی افزود:هنگام بارندگی خیابان ها پر از آب شده و امکان عبور از خیابان حتی با خودرو نیز به سختی انجام می شود.

قاسمی افزود: چندین بار برای رفع مشکل فاضلاب به نماینده مردم در مجلس و اداره آبفا مراجعه کرده ایم، ولی مسئولان تنها در حد سرکشی از منطقه دیده کردند.

رئیس اداره امور آبفای شهرستان خرمشهر نیز با تایید این مطلب گفت:60 درصد شبکه جدید دفع فاضلاب شهر خرمشهر اجرایی شده و 40 درصد باقی مانده نیز به اعتبار نیاز دارد.

عبدالرحیم هلالی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل شبکه دفع فاضلاب خرمشهر را دو هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:اجرای 40 درصد باقیمانده طرح به دلیل نبود اعتبار، مشکل ساز شده است.

وی مناطق بحرانی شبکه فاضلاب را خرمشهر را 9 منطقه دانست و گفت:منطقه عباره ، 90 هکتاری، 120 هکتاری، زهیریه و کوی بهروز، کوی معین، کوی ویلا، کوی برق و کوی مولوی از مناطق بحرانی و در اولویت هستند.

هلالی افزود:امسال پروژه احداث فاضلاب در قسمت شمالی کوی مولوی، خیابان های فرعی داوودی، کوی ویلا، کوی برق، خیابان پاسداران، کوی معین پروژه های در دست اجراست.

وی ادامه داد: علاوه بر این، پروژه احداث ایستگاه پمپاژ دیزل آباد و ایران زمین و پروژه لایروبی شبکه فاضلاب کوت شیخ از پروژه های در دست اجرا است.

هلالی با بیان جمع آوری آب های سطحی در خرمشهر گفت:جمع آوری و هدایت آب های سطحی به فاضلاب از وظایف شهرداری است ولی این شبکه در برخی از نقاط شهر به خصوص بوستان هشتم و کوی آریا طراحی نشده است.

وی در ادامه گفت:فاضلاب شهری برای دفع فاضلاب خانگی تعبیه شده و برای دفع آب های سطحی طراحی نشده است.

رئیس اداره امور آبفای خرمشهر افزود:موقع بارندگی چندین پمپ فاضلاب از کار می افتد و به اداره امور آبفا خسارت وارد می شود.

هلالی گفت:دلیل افزایش حجم بارندگی ها در سال جاری، ایستگاه های پمپاژ جوابگوی حجم برش ها نبوده، ولی نیروهای آبفا و شهرداری برای دفع آب های سطح و فاضلاب در خیابان ها این شهر اقدام کردند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار