عضو شورای شهر بندرعباس گفت: کمبود آب برای آبیاری فضای سبز در شهر بندرعباس یک چالش اساسی است که شهرداری باید فکری اساسی برای آن کند.
کد خبر: ۱۹۴۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰ 08 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مسعود عبدالله‌زاده اظهار داشت: فضای سبز شهری بندرعباس در صورت نبود آب کافی برای آبیاری مداوم در فصل گرما دوامی نخواهد یافت و از بین می‌رود.
 
وی افزود: اگر چه در طول سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای کاشت گیاهان کم‌آب و گونه‌های محلی در شهر بندرعباس صورت گرفته اما دوام فضای سبز شهری به آبیاری مداوم است.
 
عضو شورای شهر بندرعباس خاطر نشان کرد: شهرداری برای عبور از چالش کمبود آب نیاز جدی به راه حلی منطقی برای این منظور است و دو راهکار ایجاد آب‌شیرین‌کن و استفاده از پساب فاضلاب و تصفیه مناسب آن در پیش روی ما قرار دارد.
 
عبدالله‌زاده عنوان کرد: جلوه و زیبایی شهرها به‌خصوص شهرهای ساحلی به وجود فضای سبز مناسب و کافی در آنهاست و شهر بندرعباس به دلیل کمبود آب با چالش در زمینه مواجه است و بسیاری از گیاهان زیبایی که ماه‌های دی و بهمن و اسفند در این شهر کاشته می‌شوند به‌دلیل نبود آب در ماه‌های گرم سال از بین می‌روند.
 
وی گفت: تعبیه منبع بزرگ آب در مناطق مختلف شهر و در مجاورت برخی از فضاهای سبز شهری، اگر چه راهکاری موقت در این زمینه به‌شمار می‌رود اما گسترش قابل توجه فضای سبز شهری به منابع پایدار آب نیاز دارد و باید اعتبارات در این زمینه تقویت شود.
 
این عضو شورای شهر بندرعباس، لزوم جذب سرمایه‌گذار برای تصفیه فاضلاب شهری و یا ساخت آبشیرین‌کن را یادآور شد و اظهار داشت: رسیدن به راه‌حل‌های ماندگار در این زمینه در برنامه‌ریزی کلان مسئولان شهری قرار گیرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار