به گزارش تابناک سمنان،دبیر ستاد خدمات سفر دامغان گفت: از 28 اسفند 94 تا پایان روز 13 فروردین امسال 71هزار و 76نفر مسافر در این شهرستان اقامت داشتند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۲۰۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷ 02 April 2016
معصومه داوودیان روز شنبه افزود : بیشترین اماکن اسکان و اقامت مسافران نوروزی در شهرستان دامغان مدارس ، مساجد و زائر سراها بوده است.
وی اضافه کرد : در ایام تعطیلات نوروز امسال 67هزارو 299 نفر از اماکن فرهنگی و تاریخی شهرستان دامغان بازدید داشتند.
رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی دامغان تصریح کرد : از این تعداد بازدید کننده 100نفر گردشگران خارجی از کشورهای چین ، هند، فرانسه و آلمان بودند.
وی از مجموعه تفریحی چشمه علی ، مسجد تاریخانه ، مجموعه تفریحی پیر خوشدر و تپه حصار را بیشترین مکان مورد بازدید مسافران و گردشگران خارجی به شهرستان دامغان ذکرکرد و گفت : 15 تور گردشگری کار حمل و نقل گردشگران خارجی را در بازدید آثار فرهنگی و تاریخی به شهرستان دامغان بر عهده داشتند.
داوودیان خاطرنشان کرد : تعداد آمار بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از آثار فرهنگی و تاریخی شهرستان دامغان در ایام تعظیلات نوروزی امسال نسبت به سال قبل از یک رشد 25 درصدی برخوردار بوده است.
وی همچنین از برپایی سه نمایشگاه صنایع دستی و سوغات شهرستان دامغان در ایام تعطیلات نوروز اشاره و اضافه کرد : این سه نمایشگاه در محل ستاد اسکان مسافران نوروزی واقع در میدان ورزش ودر مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مجموعه تفریحی چشمه علی و شهرامیریه دایر شده بود.
به گفته دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان دامغان در این نمایشگاه سفال ، سرامیک ، گلیم ، گلیچ و گبه ، جاجیم ، دست بافته های سنتی شامل کرباس بافی ، حوله بافی ، چادر دست بافت ، صنایع دستی چوبی شامل منبت ، معرق و مشبک ، تراش سنگ ، ترشیجات و مواد غذایی ، پسته و شیرنی عرضه شده بود.
داوودیان اضافه کرد : در سال 94 تعداد 169 هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی از آثار فرهنگی و تاریخی شهرستان دامغان دیدن کردند که 562نفر را از این تعداد گردشگران خارجی بودند.
وی تصریح کرد: در شهرستان دامغان پنج منطقه نمونه گردشگری شامل سد شهید شاهچراغی ، تنگه زندان و دشت شقایق ها، مجموعه تفریحی چشمه علی ، مجموعه تفریحی پیر خوشدر در شهر کلاته رودبار و انگورستانی در منطقه تویه دروار وجود دارد که گردشگران از این مناطق دیدن می کنند.
وی گفت : براساس ارزیابی های سال گذشته سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور بیشترین بازدید کننده از آثار فرهنگی و تاریخی و گردشگری در استان سمنان مربوط به مجموعه تفریحی چشمه علی در شهرستان دامغان ، آرامگاه شیخ ابو الحسن خرقانی در شهرستان شاهرود و پارک آبشار شهرستان مهدیشهر بوده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار