شهردار آبادان گفت:در تعطیلات نوروز امسال، چهار میلیون و 500 هزار مسافر نوروزی به این شهر وارد شده و از جاذبه های گردشگری طبیعی، تاریخی و گردشگری جنگ دیدن کردند.
کد خبر: ۲۰۶۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸ 04 April 2016
محمودرضا شیرازی روز دوشنبه در نخستین جلسه علنی شورای اسلامی شهر آبادان با اشاره به پذیرش 4.5 میلیون مسافر در تعطیلات نوروز امسال، گفت:مضیف سنتی که در ساحل بهمنشیر ساخته شده است در این ایام پذیرای 13 هزار بازدید کننده بود است که این مضیف با توجه به سنت دیرین قوم بومی آبادان در پذیرایی از مهمان است.

شیرازی بابیان آمار اسکان مسافران و گردشگران از سوی شهرداری، اداره آموزش پرورش و ستاد راهیان نور، گفت: در تعطیلات نوروز امسال، 212 هزار نفر از سوی شهرداری، 500 هزار مسافر نوروزی از سوی ستاد راهیان نور و 500 هزار مسافر نوروزی نیز از سوی اداره آموزش و پرورش در اماکن پیش بینی شده اسکان یافتند.

شیرازی ادامه داد:10 هزار گردشگر از جاذبه های گردشگری آبی پارک بازسازی آبادان دیدن کرده و 16 هزار مسافر نیز در موزه نفت و قایقرانی حضور یافتند.

شهردار ابادان در ادامه سخنانش همچنین از تسویه بدهی 5 میلیاردی شهرداری با پیمانکاران خبر داد و گفت:15 میلیارد از حقوق و دستمزد کارکنان نیز پرداخت شد.

مضیف در حقیقت بنایی است که عرب ها آن را تنها با استفاده از نی برای میزبانی از مهمانان در خارج از محیط خانه می ساختند.

در قدیم بیشتر خانه های عرب های خوزستان مضیف داشت و ساخت خانه با نی از ویژگی معماری خانه های خوزستان در گذشته بوده است.

به گفته محمدعلی خلیلی معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، از ۲۷ اسفند سال گذشته تا ۱۲ فروردین ماه سال جاری ۱۱ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۳۸۸ نفر بازدید از آثار تاریخی و گردشگری استان خوزستان در دبیرخانه ستاد مهمانان نوروزی استان به ثبت رسیده است.

بنا بر این گزارش، مهمانان نوروزی در ستادهای اسکان مختلف همچون آموزش و پرورش، شهرداری، مدارس، حاشیه پارک ها، مهمانسراهای دولتی و مراکز اقامت رسمی پذیرش شدند.

۳۲۰ هزار جای خواب رسمی در هتل ها، هتل آپارتمان ها و مهمانپذیرهای استان وجود دارد که شش هزار و ۵۰۰ تخت رسمی اقامتگاه ها در اختیار مسافران نوروزی استان خوزستان قرار گرفت.

بازارهای آبادان، کلیسای ارامنه، موزه آبادان، سواحل اروندرود، جزیره مینو، باغ موزه دفاع مقدس، مسجد رنگونی ها، موزه حیات وحش و یادمان های دفاع مقدس از جاذبه های گردشگری شهرستان آبادان می باشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار