رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شادگان گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز 95 تاکنون 250 هزار مسافر و گردشگر نوروزی از تالاب بین‌المللی شهرستان شادگان بازدید کردند.
کد خبر: ۲۰۷۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵ 06 April 2016

ناظم ثبوتی اظهار کرد: مسافران و گردشگران نوروزی از استان‌های مختلف کشور و از چند کشور، از تالاب بین‌المللی شادگان بازدید کردند که این بازدید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شادگان افزود: با توجه به تأکید استاندار خوزستان بر توسعه گردشگری و صنعت توریسم با استفاده از ظرفیت‌های تاریخی، باستانی و گردشگری استان، دستور اجرای زیرساخت‌های گردشگری در تالاب شادگان، زیرساخت‌های اولیه مانند سرویس‌های بهداشتی، آلاچیق، فضای سبز، مسجد، نصب نیمکت جهت استراحت مسافران و سوپر مارکت به منظور تهیه نیازهای اولیه غذایی گردشگران و مضیف‌های بومی ایجاد شد.

وی تصریح کرد: در سایت اصلی ایستگاه گردشگری تالاب شادگان تعداد بیش‌از 20 غرفه نسبت به عرضه محصولات صنایع دستی و حصیری منطقه، ارائه غذاهای سنتی، فرآورده‌های لبنی محلی، خرما و فرآورده‌های آن، انواع غذاهای بومی و محصولات فرهنگی ایجاد شده بود که با استقبال گرم گردشگران نوروزی مواجه شد.

وی یادآور شد: یک غرفه چایخانه سنتی به‌منظور پذیرایی مجانی با چای و قهوه عربی توسط شهرداری شادگان نیز تدارک دیده شده بود که با استقبال بسیار خوب مسافران و گردشگران خارجی و ایرانی مواجه شده بود.

ثبوتی در پایان گفت: از بهترین و شادآورترین لحظات برای گردشگران نوروزی، تالاب‌گردی با قایق‌های محلی و بومی منطقه بوده است که صاحبان تمام قایق‌ها اهالی ساکن ایستگاه گردشگری تالاب شادگان هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار