اگر روزگاری این شهرستان با توجه به شرایط محیطی، کوهستانی و اقلیمی، یکی از زیستگاه های کبک کوهی و کبوتران وحشی و.... به شمار می رفت اما امروزه شکار بی رویه آنها در این مناطق ، زنگ خطر نابودی نسل این گونه جانوری را در این شهرستان به صدا درآورده است
کد خبر: ۲۱۰۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳ 11 April 2016

پایگاه خبری آوای رودکوف-بدری:از انجایی که بسیاری از مناطق شهرستان لنده کوهستانی و دارای دره ها و بیابانهای زیادی می باشد قطعا این شهرستان دارای استعداد تولید گونه های گیاهی و جانوری فراوانی می باشد.

وجود گونه های جانوری مانند :کل و بز، قوچ و میش، پلنگ، کفتار و پرندگانی مانند کبک، تیهو، گله های کبوتر وحشی، عقاب و انواع پرندگان شکاری روزگاری در این شهرستان زبانزد بوده به نحوی که هر کس با ورود به کوههای سیاه و سفید و حاتم و ....به روشنی بسیاری از آنها را مشاهده می نمود.


اما شکار گاه و بی گاه پرندگان وحشی مانند کبگ و کبوتر و تیهو و .... توسط افراد سودجودر همه ی فصلها و خصوصا فصل تولید مثل سبب شده، نسل برخی از پرندگان با تهدید جدی روبرو شود.

اگر روزگاری این شهرستان با توجه به شرایط محیطی، کوهستانی و اقلیمی، یکی از زیستگاه های کبک کوهی و کبوتران وحشی و.... به شمار می رفت.

اما امروزه شکار بی رویه آنها در این مناطق ، زنگ خطر نابودی نسل این گونه جانوری را در این شهرستان به صدا درآورده است. و دیگر به هیچ وجه شاهد پرواز گله های کبوتران چاهی و نغمه های دلنشین کبگ های کوهی نیستیم ، لذا برای جلوگیری از انقراض نسل این گونه های جانوری باید امنیت را به محیط زیست برگرداند و مسولان محیط زیست باید فعالتر و با احساس مسولیت بیشتر خود را در گناه افراد سودجو و بی خرد سهیم ننمایند و همه ی ما اعم از مسئولین و مردم باید برای شناخت ارزش‌های زیستی گونه‌های جانوری و راه‎های درست حفاظت از آن‎ها گامهای اساسی برداریم و یک بار دیگر امنیت روانی و محیطی را برای این گونه های جانوری فراهم نماییم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار