رئیس شورای شهر اهواز:
شوراها تجلی مردم سالاری دینی در عرصه مشارکت‌ ها و شکوفایی اجتماعی، فرهنگی و عمرانی هستند که می توانند حلقه ارتباط مردم و دولت بوده و به رشد و پیشرفت و پویایی بیشتر جامعه کمک کنند.
کد خبر: ۲۱۶۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵ 22 April 2016
رامی علاسوند مقدم ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اهواز و در جمع نمازگزاران اظهار داشت: ‎روز نهم اردیبهشت سالروز صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) رهبر و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در خصوص تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا می باشد و به عنوان روز شوراها نامگذاری شده است.

وی افزود: قانون اساسی هنگامی که در بیان اصول کلی حاکم بر نظام جمهوری اسلامی در اصل ششم شیوه اداره امور کشور را بر آراء عمومی مبتنی کرد و روش آن را انتخابات قرارداد، به موازات اشاره به انتخاب رئیس جمهوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از انتخاب اعضای شوراهای اسلامی نیز به عنوان ابزاری برای تحقق حاکمیت مردم و تجلی اراده عمومی یاد کرده است.

شوراها نماد حاکمیت مردم بر سرنوشت خود است

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز اظهار داشت: ‎به علاوه این قانون در اصل هفتم نیز شوراها را از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشور ذکر کرده است. در این فصل طی اصول یکصدم تا یکصد و ششم وظایف، چگونگی انتخاب و سایر مسائل مربوط به شوراها مشخص شده است.

علاسوند تاکید کرد: ‎‎شوراهای اسلامی شهر و روستا نماد حاکمیت مردم بر سرنوشت خود است، شوراها تجلی مردم سالاری دینی در عرصه مشارکت‌ ها و شکوفایی اجتماعی، فرهنگی و عمرانی هستند که می توانند حلقه ارتباط مردم و دولت بوده و به رشد و پیشرفت و پویایی بیشتر جامعه کمک کنند.

این عضو شورای شهر افزود: از اقصی‌ نقاط روستایی کشور تا مرکز، مشتمل بر شوراهای روستا، بخش، شهر، شهرستان، استان و عالی‌ استان‌ها که اعضای آن در برگیرنده منتخبین اقشار مختلف بوده و تنوع وسیعی از طیف‌های مختلف جامعه را در عرصه ای به پهنای کشور گردهم آورده است. این ظرفیت ناب استواری پایه‌های مردمی جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: طبق آخرین اصلاح قوانین که در چهارمین دوره انتخابات شوراها اعمال شد تعداد اعضای اصلی و  علی البدل شوراها  تغییر کـرد و شورای اسلامی کلانشهر اهواز در دوره چهارم که تا کنون ۲ سال و نیم از عمر آن گذشته دارای ۲۱ عضو اصلی و ۸ عضو علی البدل می باشد. که اعضای اصلی آن در حال حاضر ۱۷ نفر از آقایان و ۴ نفر از بانوان این شهر می باشند. که جلسات شورا و کمیسیون ها به صورت مداوم برگزار      می گردد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز تصریح کرد: از ابتدای کار شورای چهارم تا پایان سال ۹۴ تعداد ۱۲۶ جلسه علنی با  ۷۸۶ مصوبه برگزار نموده است و در کمیسیون های حقوقی و املاک، برنامه و بودجه، عمران، خدمات شهری، ورزش و جوانان، مشارکت ها، فرهنگی و اجتماعی، حمل و نقل و ترافیک و کمیسیون تلفیق جمعاً ۵۶۹ جلسه کمیسیونی برگزار شده و دو هزار و ۶۳۸ مورد بررسی گردیده است.

علاسوند افزود: بودجه سال ۹۵ شهرداری اهواز با ۳ درصد رشد نسبت به سال ۹۴ توسط شورای اسلامی کلانشهر اهواز تصویب شده است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار