مردم ولایی و شیعه استان ایلام همزمان با فرا رسیدن 27 رجب سالروز مبعث پیامبر مهربانی ها حضرت محمد مصطفی (ص) غرق در جشن و شادی است.
کد خبر: ۲۲۴۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲ 05 May 2016
به گزارش تابناک ایلام؛مردم این استان با چراغانی و آذین بندی مساجد و معابر عمومی و پخش شیرینی و شربت سالروز بعثت رسول اكرم (ص) را جشن گرفته اند و این میلاد فرخنده را گرامیدر این روز سنت حسنه صله‌رحم با حضور فرزندان در خانه پدری و دیدوبازدید كوچك‌ترها با بزرگ‌ترها همراه با گل و شیرینی عید بزرگ مبعث را جشن گرفته و در فضایی آكنده از عطر محمدی روز عید را در كنار هم سپری می‌كنند.
بقاع متبركه و مساجد سطح استان ایلام هم‌زمان با عید سعید مبعث به همت جوانان و نوجوانان و هیئت‌امنای مساجد و بقاع متبركه و اعضای و كانون‌های فرهنگی و هنری آذین‌بندی شده است.
آیین های ویژه ای نیز در صحن مبارك امامزدگان و بقاع و اماكن متبركه شاخص این استان شب گذشته و امروز با حضور اقشار مختلف مردم برپا شده و روحانیون نیز در وصف پیامبر گرامی اسلام (ص) و فضیلت های روز مبعث در این آیین ها سخنرانی می كنند.
بسیاری از جوانان، امروز را برای آغاز زندگی مشترك خود در نظر گرفته اند كه با تاسی از سیره نبوی بتوانند در زندگی خود موفق باشند، گل فروشی ها و شیرینی سرای های استان شلوغ بوده و ماشین های عروس جلوی گل فروشی ها در حال تزیین شدن هستند.
مدیركل اوقاف و امور خیریه استان ایلام بابیان اینكه جشن بزرگ عید سعید مبعث در آستان مطهر امامزادگان شاخص استان ایلام برگزار می‌شود، گفت: این مراسم ها با حضور سخنرانان و روحانیون مبلغ و با حضور اقشار مختلف مردم و سخنرانی در خصوص سیره نبوی و شخصیت پیامبر گرامی اسلام، مولودی‌خوانی و مدیحه‌سرایی برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام حسن شهیدی، با اشاره به اینكه عید مبعث یكی از اعیاد بزرگ مسلمانان است، خاطرنشان كرد: برگزاری این مراسم و جشن‌ها موجب، ترویج فرهنگ نبوی و آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با سیره پیامبر گرامی اسلام می‌شود كه به همین مناسبت از دوستداران و عاشقان اهل‌بیت(ع) برای حضور در این محافل دعوت می‌شود./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار