کد خبر: ۲۲۵۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱ 06 May 2016
به گزارش ايرنا مولوي عبدالصمد كريم زايي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته اهل سنت ايرانشهر به موضوع اتحاد بين مسلمانان اشاره كرد و گفت: اختلاف و درگيري موجب شكست مسلمانان مي شود و بايد در عصر كنوني با پيروي از قرآن كريم، سنت رسول اكرم (ص)، اهل بيت (ع) و اصحاب آن بزرگوار در برابر كفر جهاني متحد شويم تا دشمنان اسلام را به زانو درآوريم.
وي افزود: امروزه فقط نامي از اسلام در كشورهاي اسلامي جاري است اما مسلمانان از اسلام و احكام آن فاصله گرفته اند و اگر فكر، انديشه و راه پيامبر در وجود مسلمانان نفوذ كند شاهد درگيري، كشتار، گروگان گيري و ناهنجاري هاي اجتماعي كه به نام اسلام رواج پيدا كرده است نخواهيم بود.
مولوي كريم زايي با اشاره به فلسفه بعثت رسول اكرم (ص) گفت: در حالي كه مردم بيش از 600 سال در جاهليت زندگي مي كردند، بت پرست بودند و انسانيتي وجود نداشت پيامبري براي اصلاح امور مردم مبعوث و مايه خير و رحمت جهانيان شد و اختلافات را به وحدت و دشمني ها را به دوستي تبديل كرد.
امام جمعه اهل سنت ايرانشهر افزود: دستورات خداوند و پيامبر(ص) مختص به يك زمان خاص نيست بلكه بايد در همه احوال به آن ها عمل كرد اما متاسفانه اعمال، كردار و رفتار ما به دور از آموزه هاي اسلام است و بي حجابي، خيانت، ظلم و ستم در بين جوامع اسلامي افزايش پيدا كرده است.
ايرانشهر از توابع استان سيستان و بلوچستان در 340 كيلومتري جنوب زاهدان مركز اين استان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار