آیت‌الله حیدری:
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: خوزستان به شدت نیازمند آب برای تأمین آب مورد نیاز مزارع کشاورزی و شرب مردم بوده و انتقال آب این استان برای مصارف کشاورزی خلاف منطق و قانون است.
کد خبر: ۲۲۶۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ 09 May 2016

آیت‌الله محسن حیدری صبح امروز، در نشست هم‌اندیشی فعالان محیط زیست با محوریت «بررسی پیامدهای اجتماعی و زیست محیطی انتقال آب کارون»، اظهار کرد: صنف فعالان محیط زیست به مانند ایثارگران، شهدا و جانبازان فداکار و دارای احساس مسؤولیت است و از طرفی بین آن‌ها تقارب و سنخیت خاص وجود دارد.

وی افزود: فعالان محیط زیست استان با عمل خود نشان دادند به فکر خود نیستند بلکه به فکر جامعه، آینده و محیط پیرامون خود هستند و این شایسته تقدیر است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه یکی از فعالان محیط زیست حاضر در جلسه تحت عنوان «خادم النخیل» بیان کرد: من نیز خادم فعالان محیط زیست و کسانی که خودشان را در برابر مسائل زیست محیطی مسؤول می‌دانند، هستم.

آیت‌الله حیدری با اشاره به مقوله ضرر در بحث‌های فقهی و اعتقادی خاطرنشان کرد: هر چیزی به نفس آدمی یا محیط ضرر برساند شرعاً حرام است و باید با آن برخورد شود.

وی از فعالان محیط زیست درخواست کرد فرهنگ زیست محیطی را در تمام لایه‌های اجتماع نهادینه کرده و این فرهنگ مختص گروه، سازمان و صنف خاصی نباشد.

* لزوم ارتقای دانش و فرهنگ مردم در بخش محیط زیست

آیت‌الله حیدری تأکید کرد: چنانچه فرهنگ زیست محیطی بر فرهنگ جامعه حاکم شود مردم خود با تخلفات زیست محیطی مقابله خواهند کرد و منتظر صدور بخشنامه از طرف دولت نمی‌مانند.

وی تصریح کرد: بالا رفتن دانش و فرهنگ مردم در بخش محیط زیست سبب خواهد شد حتی اگر دولت قوانین زیست محیطی را زیر پا بگذارد با واکنش مردم مواجه شود.

آیت‌الله حیدری بیان کرد: بحث آلودگی‌های زیست محیطی باید به‌عنوان بخش اساسی در حوزه‌ها، دانشگاه‌ها، ائمه جماعت و رسانه‌ها تبدیل شود تا خطرات و پیامدهای آن مشخص شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص انتقال آب کارون با بیان اینکه حمایت از آب کارون یک تکلیف است و باید صدای افراد دردمند را به مسؤولان رساند، گفت: در باب مسأله کارون بار‌ها هم در مجلس خبرگان و هم با رئیس جمهور قبلی و فعلی صحبت کردیم.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه انتقال آب به استانی دیگر برخلاف قانون مصوب است، بیان کرد: در شهریور 94 براثر کم‌آبی ضرر‌های بزرگی متوجه کشاورزان و دامداران خوزستانی شد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور در سال 92 به استان خوزستان اظهار کرد: رئیس جمهور در مصلی اهواز و در جمع مردم گفت؛ طبق مصوبه شورای عالی آب کشور هرگونه برداشت آب از سرشاخه‌های کارون ممنوع است مگر با هدف آب شرب باشد.

آیت‌الله حیدری ادامه داد: اما ظاهراً آب شرب استان به منظور مصارف کشاورزی، پرورش ماهی و صنعتی به اصفهان منتقل شد و این مغایر با قانون است.

* مشکلات استان خوزستان با دعای توسل و آیه «أمن یجیب» حل نمی‌شود

وی با ابراز تأسف از روند انتقال آب استان بیان کرد: آیا سزاوار است برای حل مشکل منطقه دیگر استان خوزستان نابود شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به یکی از خطبه‌های خود در نماز جمعه در زمینه بستن دریچه انتقال آب استان گفت: در جمع مردم گفته شد همان کسانی که دریچه آب را بستند‌‌ همان افراد دریچه را باز خواهند کرد.

وی افزود: برای اثبات این مهم مردم استان تضمین می‌خواهند تا بدانند آب استانشان تنها برای مصارف آب شرب منتقل می‌شود.

آیت‌الله حیدری با بیان اینکه مشکلات استان با دعای توسل و آیه «أمن یجیب» حل نمی‌شود، تأکید کرد: همه نخبگان، فعالان اجتماعی، محیط زیست و مردم باید متحد شوند و زمینه یک اراده جمعی را برای رفع مشکلات استان مهیا سازند.

وی در پایان با تأکید بر وحدت کلمه مردم برای رسیدن به اهداف عالیه مورد نظر استان خاطرنشان کرد: مردم نباید منتظر عملکرد استانداران یا فرمانداران باشند، چراکه این‌ها نماینده دولت هستند و باید در حوزه فعالیت خود عمل کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
خطاب به نمایندگان مجلس و مدیران استان

آب رفتنی است...

آب رفتنی است فکر پول و اعتبار باش
فکر کار و بار باش فکر پول ابزار باش
حرف از کارخانه و شرکت و زمین بزن
حرف نان بگو که گفته اند
بی مایه فتیر می شود
آب بهر حال رفتنی است
دنبال حق آبه دایمی برای این دیار باش
بازنده ی جنگ آب می شویم
فکر چاره ای بغیر از شعار باش
مثل خورشید شام تار باش
فکر کار و بار و اعتبار باش
شک نکن آب هم مثل نفت رفتنی است
فکر مایه باش
برای آفتاب تیز سرزمین مان
اهواز و خوزستانمان سایه باش برگ و بار باش
آب را برده اند و می برند...
فکر چاره ای بغیر از شعار باش

علیرضا نجفی،اردیبهشت 95
اهوازی
|
Netherlands
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
هیچ دولتی هرگز به فکر مردم خوزستان نبوده و نخواهد بود . در دوره پیش رای من محسن رضایی بود و باز هم خواهد بود شاید او به داد مردم همیشه مظلوم خوزستان در دنیای سیاست برسد . اصلاح طلب و اصولگرا و ... همه خوزستان را غارت میکنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار