نام 8 کشتی‌گیر خوزستانی به‌منظور حضور در مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی در لیست نهایی تیم ملی قرار گرفت.
کد خبر: ۲۲۷۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸ 10 May 2016

هفته آینده رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی در روزهای 30 و 31 اردیبهشت در شیراز برگزار خواهد شد و تیم ملی کشورمان در این دوره از رقابت‌ها که تیم‌های کشورهای روسیه، آذربایجان، آلمان، اوکراین، بلاروس، ترکیه و قزاقستان حضور دارند به مصاف حریفان می‌رود.

کشتی فرنگی خوزستان که همواره سرآمد و مهد این رشته در کشور به‌حساب می‌آید، این‌بار نیز دارای بیشترین سهم در تیم ملی برای این رویداد مهم جهانی است.

در وزن 59 کیلوگرم حضور سامان عبده‌ولی از اندیمشک و مهرداد مردانی از ایذه به‌عنوان جوانان خوش‌نام این رشته و جانشینان آینده حمید سوریان می‌تواند یکی از زیباترین رقابت‌ها با حریفان به حساب آید.

در وزن 66 کیلوگرم نیز حضور مهدی زیدوند دیگر جوان اندیمشکی کشتی کشور می‌تواند برای خوزستانی‌ها جزو رقابت‌های حساس و دیدنی باشد.

عظیم گرمسیری در وزن 71 کیلوگرم و انجام کشتی‌های سریع و قدرتمند وی نیز می‌تواند برای تمام مردم کشور به ویژه شهروندان اهوازی از رقابت‌های مهیج باشند.

بدون شک اوج حضور ورزشکاران خوزستانی در چند سال اخیر در تیم ملی در وزن 75 کیلوگرم رقم خورده، جایی‌که سعید عبده‌ولی توانمند و نامدار و پیام بویری خوش فکر همواره در آن در اوج رفاقت‌ها، رقابت‌های دیدنی و حساس داشته‌اند و این کشتی‌گیران اندیمشکی و ایذه‌ای به عنوان اصلی‌ترین گزینه‌های این وزن با هم سرشاخ می‌شدند.

حضور رامین طاهری جوان با اخلاق و تکنیکی ایذه‌ای در وزن 80 کیلوگرم نشان داد که استعدادهای کشتی فرنگی در استان خوزستان همواره در تمام اوزان و رده‌ها بوده و این استان بدون دلیل نام قطب فرنگی کشور و جهان را یدک نمی‌کشد.

در وزن 85 کیلوگرم نیز حضور حبیب‌الله اخلاقی کشتی‌گیر اندیمشکی با تجربه تیم ملی می‌تواند عاملی برای کسب یک مدال خوش رنگ در این وزن باشد.

امیر قاسمی منجزی دیگر کشتی‌گیر خوزستانی است که هفته گذشته توانست سهمیه سنگین وزن المپیک را برای کشورمان به‌دست آورد و ظاهرا از این‌رو در این‌دوره از رقابت‌ها حضور ندارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار