کد خبر: ۲۲۷۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹ 10 May 2016


رئیس اداره محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ از رویش شقایق در دشت شقایق این شهرستان خبر داد و گفت: این دشت در اردیبهشت هر سال مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرد.

جواد نیک کار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ اظهار داشت: این دشت یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعت است که توانسته گردشگران و مسافران بسیاری را در نقاط دور و نزدیک به خود جلب کند.

وی ادامه داد: دشت شقایق ساوجبلاغ در دامنه‌های روستاهای کوهستانی و شهر جدید هشتگرد در غرب استان البرز قرار دارد و هزاران بازدیدکننده برای استفاده از این طبیعت به این شهرستان مسافرت می‌کنند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه گردشگران و مسافران لازم است تا حفظ محیط زیست را مهمترین اولویت خود بدانند، افزود: چیدن شقایق‌ها یکی از مهمترین اقدامات در تخریب این طبیعت است و می‌تواند ضربه بسیار سختی را به محیط زیست بزند.

نیک‌کار خاطرنشان کرد: از اواسط اردیبهشت‌ماه تا پایان خردادماه دامنه کوه‌ها و تپه‌های زیبای ساوجبلاغ به وسعت چندین هکتار از شقایق‌ها لبریز می‌شود.

وی گفت: اطلاع‌رسانی از وجود این دشت یکی از مهمترین اقداماتی است که می‌تواند در جذب بیشتر گردشگران موثر باشد.

به گفته این مسؤول، توجه به این منطقه و ایجاد زیرساخت‌های لازم می‌تواند در این فصل این منطقه را به عنوان یک مرکز گردشگری تبدیل کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار