مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: با توجه به شرایط استان و سیل اخیر، خلاء خانه‌های هلال در روستاهای استان خوزستان کاملا احساس شد.
کد خبر: ۲۲۷۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴ 11 May 2016

دکتر علی خدادادی در آیین افتتاح نخستین خانه هلال احمر در روستای شهید علی چعب اهواز که روز گذشته(21 اردیبهشت ماه) انجام شد، اظهار کرد: روستاهای خوزستان نیازمند توسعه در جوانب مختلف است تا بتوانیم با رشد سطح فرهنگ و افزایش آموزش‌های مختلف در زمینه‌های امداد و نجات، توانمندسازی حوزه جوانان و دانش‌آموزان بتوانیم زمینه رشد و ارتقای مهارتی اهالی روستاها را فراهم کنیم.

وی افزود: به عنوان یک الگو در استان و کشور با توجه به وجود پایگاه امداد جاده‌ای در روستای شهید علی چعب، نخستین خانه هلال در این روستا راه‌اندازی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: اهداف تشکیل این خانه با اهداف بنیادین سازمان هلال احمر برابر است به طوری که با اجرای این طرح، رسیدن به شعار اصلی هلال احمر تحت عنوان "هر خانواده، یک امدادگر" دست یافتنی‌تر می‌شود.

خدادادی افزود: سخت بودن دسترسی به شهرستان‌ها امری طبیعی است که با برپایی چنین خانه‌هایی، قابلیت برگزاری برخی طرح‌ها از جمله طرح فرشتگان رحمت و نیابت آسان‌تر می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مزیت‌های برپایی این خانه‌ها که به نوعی از اهداف آنها تلقی می‌شود، کاهش تلفات و خسارات در هنگام حوادث است چرا که اعضا در این خانه‌ها، آموزش‌های لازم جهت امدادرسانی را کسب می‌کنند.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار