رئيس اداره ميراث فرهنگي،صنايع دستي وگردشگري گتوند از راه اندازي نخستين و تنها موزه تخصصي آثار باستاني در اين شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۲۸۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷ 11 May 2016

يعقوب نگهداري افزود: تعدادي از اشياي باستاني كه در عمليات اجرايي سد و نيروگاه گتوند عليا در سالهاي گذشته در محل اجرايي اين طرح كشف شده در مكاني اختصاصي در سايت اداري آب نيرو واقع در سد گتوند عليا به نمايش در آمده است.

وي اظهار كرد:راه اندازي موزه تخصصي آثار باستاني با پيگيري مستمر و تعامل اداره ميراث فرهنگي،صنايع دستي وگردشگري گتوند با مديريت اجرايي سد و نيروگاه گتوند عليا صورت گرفته است.

نگهداري وجود موزه به عنوان يك نهاد فرهنگي در شهرستان را ضروري دانست و گفت: اشياي به نمايش در آمده در اين موزه مربوط به تمدن ايلام و خاص ايلام ميانه بوده و بيشتر ظروف و وسايل ابتدايي زندگي مي باشند.

رئيس اداره ميراث فرهنگي،صنايع دستي وگردشگري گتوند با بيان اينكه اين شهرستان داراي آثار مهم باستاني و تاريخي در زمينه هاي گوناگون مي باشد اظهار داشت:كشف اين اشياي با ارشز باستاني در اين منطقه بيانگر وجود تمدني فراتر از چهار هزار سال در اين شهرستان مي باشد.

نگهداري با تقدير از همكاري مديريت اجرايي سد و نيروگاه گتوند به خاطر راه اندازي اين موزه اشياي باستاني افزود:موزه مذكور با پيگيري فرمانداري و با مشاركت اداره ميراث فرهنگي،صنايع دستي وگردشگري و آب نيرو راه اندازي شده است.

تپه باستاني چغا، قلعه رستم، آسيابها،گچ سنگي، كوه طبل خانه و گور دخمه ها از جمله آثار باستاني شهرستان گتوند مي باشند.

گتوند يكي از شهرهاي تاريخي با 74 هزار نفر جمعيت در شمال استان خوزستان واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار