رییس اداره شیلات شهرستان دزفول گفت: ۲۰۰ کیلوگرم محصول خاویار در شمال خوزستان تولید شد.
کد خبر: ۲۲۸۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸ 12 May 2016
امان الله باقریان با تایید وجود ۳ مرکز مجاز پرورش ماهیان خاویاری در استان خوزستان بیان کرد: با تعطیلی مزرعه پرورش ماهی بهبهان به دلیل کمبود آب در حال حاضر تنها ۲ مزرعه مجوز دار در استان خوزستان فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه مزارع پرورش ماهی خاویاری استان در شهرهای دزفول و شوش فعالیت دارند افزود: برای نخستین بار تولید خاویار در شمال خوزستان انجام شده است.

باقریان اظهار داشت: تاکنون تنها گوشت ماهی خاویار در شمال خوزستان تولید می شد، اما با تولید خاویار در شهرهای دزفول و شوش این ۲ شهر به عنوان قطب تولید خاویار در استان وارد چرخه اقتصایی شدند.

رییس اداره شیلات شهرستان دزفول میزان تولید خاویار از ماهیان خاویاری مزارع دزفول و شوش را بین ۵۰۰ گرم تا ۹۰ کیلوگرم عنوان و خاطرنشان کرد: ماهی خاویاری پرورشی در این مناطق از نوع فیل ماهی که بهترین نوع ماهی خاویاری است می باشند.

وی اذعان داشت: بعد از شمال کشور، استان خوزستان از نظر تولید و پرورش ماهیان خاویاری در رتبه دوم قرار دارد که تولید این ماهیان در سایت جدید و با دستگاه های مدرن انجام می شود.
امان الله باقریان اظهار کرد: پارسال ۱۲۰ تن گوشت ماهیان خاویاری در شهرهای دزفول و شوش تولید شد.

نخستین مزرعه فوق متراکم پرورش ماهیان خاویاری استان خوزستان اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ در دزفول به بهره برداری رسید.

شرایط جوی و دمای مناسب هوای دزفول شرایط رشد و پرورش ماهیان خاویاری را در این منطقه فراهم کرده به طوریکه رشد و تولید این ماهی در دزفول ۲ برابر میانگین کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار