کد خبر: ۲۳۰۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶ 15 May 2016
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان با اشاره به وجود بیش از 3 هزار دکل BTS در استان گفت: طبق استانداردها و تست‌های انجام‌شده، هیچ کدام از این دکل‌ها غیر استاندارد و خطرناک نیستند و مردم نباید از این دکل‌ها بترسند.
 
علیرضا ملکی جهان در همایش منطقه‌ای بهداشت مواجهه با انرژی‌های هسته‌ای و امواج الکترومغناطیسی که امروز، 26 اردیبهشت ماه 95 در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در استان خوزستان بیش از 1.5 میلیون مشترک تلفن ثابت وجود دارد و به طور میانگین از هر 100 نفر جمعیت، 24 نفر از این خدمات بهره می‌برند.
 
وی افزود: بیش از 96 درصد از جمعیت استان از خدمات تلفن همراه استفاده می‌کنند و این مساله موجب شده است که در خوزستان به سلامت دکل‌های توزیع‌کننده امواج توجه ویژه‌ای شود.
 
ملکی جهان تصریح کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موظف به صدور پروانه برای فعالیت شرکت‌های ارتباطی و فعالیت دکل‌ها است و تدوین فعالیت‌ها، تعرفه‌های مخابراتی، نظارت بر دارندگان پروانه‌ها و... از دیگر وظایفی است که توسط این سازمان انجام می‌شود.
 
وی در خصوص مجوزهای مربوط به ایجاد دکل‌هایBTS عنوان کرد: مجوزهای استقرار این دکل‌ها از سوی سازمان تنظیم مقررات صادر می‌شود که علاوه بر این، ارگان‌های دیگری مانند کمیسیون تنظیم مقررات و شورای عالی فضای مجازی نیز از دیگر بخش‌های نظارتی تاثیرگذار در حوزه مقررات فاوا هستند؛ سازمان‌های نظارتی از طریق تدوین مقررات و استانداردها و استفاده از تجهیزاتی که در اختیار دارند، بر حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات نظارت می‌کنند.
 
ملکی جهان بیان کرد: کمیته‌های مشترکی در سطح کشور وجود دارند و در بحث سلامت مردم در حوزه ICT فعالیت می‌کنند تا به این ترتیب امنیت سلامت مردم تامین شود و خطری آنان را از بابت وجود تشعشعات رادیویی و مخابراتی تهدید نکند.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: تمام اپراتورهایی که آنتن‌ها و دکل‌های BTS را نصب می‌کنند، موظف هستند که مجوزهای لازم را از سازمان تنظیم مقررات دریافت کنند تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.
 
وی درباره نقش سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت در راستای نظارت بر تشعشعات مخابراتی و رادیویی عنوان کرد: علاوه بر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سازمان انرژی اتمی نیز به عنوان ناظر عالی در بحث انرژی‌ها و تشعشعات رادیویی فعالیت می‌کند. همچنین وزارت بهداشت نیز به عنوان ناظر، سلامت مردم در مقابل این تشعشعات را بررسی می‌کند.
 
ملکی جهان در خصوص تهدیداتی که دکل‌های BTS نسبت به انسان‌ها و سلامت آن‌ها به وجود می‌آورد، گفت: مردم نباید از دکل‌های BTS بترسند زیرا در محیط زندگی ما امواج الکترومغناطیسی فراوانی وجود دارد و همچنین کسانی که در فاصله کمتری نسبت به این دکل‌ها قرار دارند، خطر کمتری آن‌ها را تهدید می‌کند.
 
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات خوزستان خاطرنشان کرد: سامانه 195 برای دریافت شکایات مردمی از وجود تشعشعات و فعالیت دکل‌های غیر مجاز مخابراتی، پیش بینی و آماده شده است و مردم می‌توانند از این طریق شکایات خود را اعلام کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار