معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول گفت: دزفول در تولید گل مریم در رتبه نخست کشور و در تولید گل رز در رتبه دوم کشور است به طوری که سالانه ۲۰ میلیون شاخه گل مریم در این شهرستان تولید می شود.
کد خبر: ۲۳۲۵۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸ 19 May 2016

علی کرمی بیان داشت: سطح زیر کشت گل رز در دزفول ۲۸۰ هکتار و سطح زیر کشت گل مریم در این شهرستان ۱۱۰ هکتار است.

وی میزان تولید گل رز در سال ۹۳ را ۳۳ میلیون شاخه عنوان کرد که در سال ۹۴ به دلیل مشکلات فراوان از جمله بیماری میزان تولید گل رز به ۲۰ میلیون شاخه گل کاهش یافت.

کرمی در ادامه در خصوص میزان خسارت سیل فروردین ماه در شهرستان دزفول به تولیدات گل و گیاهی این شهرستان، اظهار کرد: سیل اخیر موجب آبگرفتگی ۳۰ هکتار از گلخانه های گل رز دزفول شد که این آبگرفتگی خسارت ۱۰۰ درصدی به ۴۵۰ هزار شاخه گل رز وارد کرد که خسارت ریالی آن بیش از 3 میلیارد ریال بود.

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول با اشاره به اینکه هیچ کدام از گلخانه های رز دزفول زیر پوشش بیمه نیستند، اذعان داشت: در حال حاضر درخواست صدور مجوز جهت صنعتی کردن اين گلخانه های سنتی ارائه شده و در حال طی مراحل اداری است تا در آینده نزدیک این مهم عملی شود.

علی کرمی خاطرنشان کرد: در گلخانه های سنتی از هر مترمربع بین ۱۵ تا ۱۸ شاخه گل برداشت می شود در حالی که در گلخانه های صنعتی در هر متر مربع حدود ۱۵۰ شاخه گل تولید خواهد شد که این تنها یکی از مزیت های صنعتی شدن گلخانه ها است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: گل مریم ، دزفول
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار