فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از کشف یک نمایشگاه و فروشگاه غیر مجاز گونه های حیات وحش دراین شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۲۳۲۵۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳ 19 May 2016

به گزارش تابناك رضوي، ابوالفضل شعبانی اظهار كرد: پیرو گزارش موثق واصله مردمی مبنی بر نگهداری حیوانات وحشی و فروش آنها در یک واحد پرورش و فروش شتر مرغ، ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان به محل عزیمت و متخلف را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: متخلف همچنین اقدام به نمایش وحوش در منظر عموم واقع در جاده بهشت رضا و فروش پرندگان وحشی و جوجه آنها در جمعه بازار کرده بود و بر این اساس در جمعه بازار پرندگان، تعدادی جوجه پرنده وحشی از جمله مینا از وی توقیف و از محل پرورش و فروش جوجه شتر مرغ نیز بازدید به عمل آمد و طی این پایش یک قطعه کبک وحشی، یک قطعه زاغ وحشی، یک جفت قرقاول نر و ماده، یک قطعه طاووس نر هندی سبز و یک قلاده میمون نر مشاهده و توقیف شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تصریح کرد: طبق ماده 10 قانون شکار و صید، نگهداری، خرید و فروش و عرضه حیوانات وحشی غیر مجاز و ممنوع است لذا به استناد ماده 14 قانون شکار و صید مصوب 1346 با اصلاحات بعدی اقدام به توقیف پرندگان کرده و برای متخلف تشکیل پرونده و به مراجع قضایی معرفی شد. پرندگان مکشوفه نیز به باغ پرندگان سپاد برای تیمار و نگهداری تحویل شد.

منبع: روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار