دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک از کشف اشیای عتقیه به ارزش بیش از 10 میلیارد ریال از قاچاقچیان عتیقه در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۳۲۷۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷ 20 May 2016

صادق جعفری چگنی اظهار کرد: چندین قطعه اشیای عتیقه با ارزش فرهنگی و تاریخی مربوط به دوره ایلامی از قاچاقچیان عتیقه در این شهرستان کشف و ضبط شد.

وی افزود: قاچاقچیان این اشیاء را در یک دستگاه وسلیه نقلیه به شکل ماهرانه‌ای جاسازی کرده بوند که با هوشیاری ماموران در ورودی این شهرستان کشف شد.

دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک اضافه کرد: ارزش ریالی این اشیاء که در میان آنها لوح‌ها و انگشترهای تاریخی وجود دارد بر اساس نظر کارشناسان میراث فرهنگی بیش از 10 میلیارد ریال است.

جعفری یادآور شد: در این رابطه دو نفر متهم دستگیر و یک دستگاه خودرو توقیف شده و تحقیقات برای دستگیری سایر عوامل از سوی دستگاه قضایی و ماموران انتظامی ادامه دارد.

وی با هشدار به افرادی که اقدام به قاچاق و خرید و فروش اشیای تاریخی و عتیقه می‌کنند، تصریح کرد: بر اساس قانون مجازات اسلامی هر گونه خرید و فروش اموال فرهنگی و تاریخی ممنوع است.

این مسؤول در پایان گفت: آثار و اشیای تاریخی و عتیقه از نمادهای مهم فرهنگی و هویتی کشور به شمار می‌روند و دستگاه قضایی با قاچاقاچیان این گونه آثار برخورد قانونی، قاطع و جدی خواهد کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار