رئیس مرکز بهداشت دزفول از افزایش آمار ازدواج در این شهرستان خبر داد اما گفت:به همان نسبت آمار طلاق نیز در این شهرستان افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۳۳۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴ 21 May 2016
رضا پورآیین جمعه شب در حاشیه اختتامیه نمایشگاه پویایی ، بالندگی و جوانی جمعیت در محل بوستان خانواده دزفول ازدواج سالم را راهی به سوی ارتقا سبک زندگی برشمرد و اظهار کرد: مشاوره پیش از ازدواج باید قبل از انجام مراحل ازدواج صورت گیرد تا راه های انتخاب درست و چگونگی مرتفع کردن مشکلات پیش روی زوج های زواج مطرح شود ولی متاسفانه خانواده ها این مشاوره را پس از گذراندن همه مراحل انجام می دهند که این امر موجب کاهش اثرگذاری آن شده است.

وی از آموزش و پیشگیری به عنوان دو وظیفه ذاتی مرکز بهداشت نام برد و افزود: خانواده ها باید سنت ها و موانع دست و پا گیر ازدواج را رفع و برای تحقق ازدواج آسان به جوانان کمک کنند چرا که بالا رفتن سن ازدواج مقدمه بسیاری از مشکلات اجتماعی است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان دزفول ادامه داد: بیشترین آمار طلاق در سه تا پنج سال اول ازدواج صورت می گیرد که انجام مشاوره خانواده در این مدت موجب کاهش چشم گیر طلاق می شود.

پورآیین افزایش زایمان طبیعی در شهرستان دزفول را نشان از موفقیت کلاس های مشاوره بهداشتی در این شهرستان دانست و گفت: حمایت های تشویقی دولت از جمله رایگان شدن زایمان طبیعی در طرح تحول نظام سلامت یکی از عوامل مهم در افزایش زایمان طبیعی در شهرستان دزفول بوده است.

وی همچنین از راه اندازی بخش مشاوره بارداری در تمام مراکز و پایگاه های بهداشتی شهرستان دزفول خبر داد و گفت: علاوه بر مشاوره بارداری بخش مشاوره ترک دخانیات نیز در مراکز و پایگاه های بهداشتی این شهرستان راه اندازی می شود.
29
 اردیبهشت به عنوان روز جوان و 30 اردیبهشت به عنوان روز ملی جمعیت نامگذاری شده است که به همین مناسبت نمایشگاهی با نام پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت در بوستان خانواده دزفول برپا شد.

در این نمایشگاه مشاوره هایی در ارتباط با سلامت و دوران بارداری، جلوگیری از سوء مصرف مواد مخدر، مهارت های زندگی برای زوج های جوان، سلامت کودکان، مشاوره مامایی و ترویج زایمان طبیعی، مشاوره قبل از ازدواج، پیشگیری از ایدز، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ترویج ازدواج آسان و تست افسردگی به صورت رایگان ارایه شد.

این نمایشگاه پس از سه روز فعالیت جمعه شب به کار خود پایان داد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار