کد خبر: ۲۳۳۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸ 22 May 2016
به گزارش تابناک یزد، رئیس جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به اینکه سطح کشت گیاهان دارویی یزد از ۶۶ هکتار به ۴۹۹ هکتار می‌رسد، گفت: تولیدکنندگان گیاهان دارویی در یزد تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند.

سیدجمال سجادی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد، در زمینه اقدامات لازم جهت توسعه گیاهان دارویی اظهار داشت: نخستین قدم در زمینه توسعه و کشت گیاهان دارویی، آموزش و ترویج گیاهان دارویی متناسب با شرایط استان است.

وی با اشاره به مهم بودن بحث راندمان مصرف آبی در استان یزد، خاطرنشان کرد: توسعه کشت گیاهان کم‌آب‌خواه از جمله اقدامات مورد توجه در زمینه گیاهان دارویی است.

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد افزود: برگزاری کارگاه‌ها، نمایشگاه‌ها، بازدیدهای علمی برای کارشناسان و بهره‌برداران جهت آشنایی هرچه بیشتر با حوزه گیاهان دارویی و ایجاد کارگاه‌های خشک‌کنی گیاهان دارویی در مناطق مستعد کشت گیاهان دارویی که سبب بهبود یافتن کیفیت محصول تولیدی و در نتیجه فروش بهتر ایجاد صنایع تبدیلی، تکمیلی می‌شود از دیگر اقدامات جهت توسعه گیاهان دارویی در استان است.

وی گفت: از دیگر اقدامات جهت توسعه گیاهان دارویی بحث خرید تضمینی گیاهان دارویی باتوجه به پتانسیل‌های مناسب در استان و یا حداقل اینکه بازار فروش مناسبی را برای بره‌برداران مشخص نماییم، است.

سجادی‌پور با اظهار امیدواری نسبت به اینکه برنامه 10 ساله تا سال 1404 شاهد افزایش سطحی از 66 هکتار به سطح 499 هکتار برسیم، افزود: از جمله برنامه‌های استان برای توسعه گیاهان دارویی تخصیص تسهیلات کم‌بهره به بهره‌بردارانی است که در زمینه گیاهان دارویی فعالیت می‌کنند.

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه همچنین به‌دنبال این هستیم که با فراهم‌کردن بحث فروش و بازار گیاهان دارویی شاهد توسعه هرچه بیشتر در این زمینه باشیم، ایجاد صنایع بسته‌بندی، تبدیلی، تکمیلی و برگزاری دوره‌های آموزش ترویجی جهت بالابردن و آشنایی بیشتر کشاورزان با گیاهان دارویی از دیگر برنامه‌های لازم جهت توسعه گیاهان دارویی بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه تعداد گونه‌های اهلی و زراعی در استان یزد زیاد است، اظهار داشت: با توجه به تشکیل کمیته فنی گیاهان دارویی استان، تعداد بیش از 15 گونه گیاهی متناسب با شرایط استان جهت کاشت و توسعه در شرایط استان پیشنهاد می‌شود.

سجادی‌پور گفت: از جمله این گونه‌ها را نعناع فلفلی، کاسنی، زوفا، بادرشبویه، رازیانه، مرزنجوش، به‌لیمو، مریم گلی، بالنگو، بادرنجبویه، بابونه، آویشن ذکر کرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار