مدیرکل تعاون روستايي خوزستان گفت: با آغاز فصل برداشت گندم تاکنون بیش از 950 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.
کد خبر: ۲۳۴۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰ 23 May 2016
هرمز خواجوی با اعلام این خبر اظهارکرد: 69 مركز خريد تضميني گندم وابسته به تعاون روستایی در سطح استان آمادگی کامل دارند که 100 درصد گندم مازاد بر نياز كشاورزان را به صورت تصميني خريداري و به انبارها و سيلوها انتقال دهند.

وی افزود: در سال 95 نرخ خريد تضميني گندم از كشاورزان شامل گندم معمولي 12 هزار و 705 ریال و گندم دروم 13 هزار و 68 ريال اعلام شده است.

خواجوی، يكي از مشكلات خريد گندم در خوزستان را كوتاه بودن زمان برداشت گندم و حجم زياد گندم توليدي عنوان  و تصریح کرد: تدابير لازم براي خريد و انتقال گندم در كوتاه‌ترين زمان ممكن انديشيده شده است.

وی بیان کرد: مراکز خرید تعاون روستایی ظرفیت خریداری بیش از یک میلیون تن گندم را دارند و پیش‌بینی می‌شود بیش از یک میلیون تن گندم خریداری شود که شهرستان‌هاي اهواز، شوش، شوشتر، حمیدیه، دشت‌آزادگان و بهبهان عمده‌ترين مراكز توليد گندم در استان هستند.
 
خواجوی اظهار کرد: متولی خرید گندم از کشاورزان شرکت غله و بازرگانی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی است و اتحادیه‌های تعاونی روستایی به عنوان مباشر خرید گندم فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تعاون روستايي خوزستان خاطرنشان کرد: در سال زراعي گذشته 960 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از كشاورزان خوزستاني خريداري شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار