در همایش گرامیداشت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری - روز دزفول با حضور رئیس بسیج مستضعفین از هفت عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس و شهدای دزفول رونمایی شد.
کد خبر: ۲۳۵۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳ 25 May 2016
در این همایش که عصر سه شنبه با حضور سردار محمدرضا نقدی ، فرماندهان ارشد نظامی و جمع کثیری از مردم دزفول در مصلای امام علی(ع) این شهر برگزار شد از کتاب فاتحان شلمچه، دکترین عملیاتی، خرده روایت هایی از شهر آجری، خط دوم نبرد، آسمان خبری دارد، کوکب هدایت و عصمت رونمایی شد.

کتاب فاتحان شلمچه کاری از ستاد تدوین عملکرد لشکر 7 حضرت ولی عصر(عج) در دوران دفاع مقدس است که به حضور و عملکرد لشکر 7 ولیعصر(عج) در عملیات بیت المقدس پرداخته است.

دکترین عملیاتی نوشته سردار عبدالمحمد رئوفی از فرماندهان لشکر 7 حضرت ولی عصر(عج) در دوران دفاع مقدس دیگر کتابی است که در این همایش از آن رونمایی شد.

در این کتاب نقش آموزه های اعتقادی نظامی اسلام در دکترین عملیاتی سپاه پاسداران در هشت سال دفاع مقدس مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.

سومین کتاب «خرده روایت هایی از شهر آجری» نوشته یکی از نویسندگان جوان دزفول شامل داستان های کوتاه از مقاومت مردم دزفول در دوران دفاع مقدس می باشد.

کتاب «خط دوم نبرد» نوشته مرضیه زرکی شامل خاطره زنان شهیده و فداکار دزفول، کتاب «آسمان خبری ندارد» به کوشش گروه روایتگران شهدای دزفول در مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول نگاشته شده که در آن به خاطره ها و روایت زندگی نوجوان عارف شهید عبدالحسین خبری پرداخته شده است.

«کوکب هدایت» نوشته حجت الاسلام احمد عابدی و «عصمت» نوشته سیده رقیه آذرنگ 2 کتاب دیگر می باشند که در این همایش از آنها رونمایی شد.

کوکب هدایت پیرامون ویژگی های اخلاقی فرمانده شهید سردار عظیم محمدی زاده و در کتاب عصمت خاطره هایی پیرامون شهیده عصمت پورانوری به نگارش در آمده است.

به پاس ایستادگی و مقاومت مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس چهارم خرداد به نام روز دزفول نامگذاری شده است.

دزفول در دوران دفاع مقدس 2600 شهید تقدیم کرده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار