معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: نگاه جزیره‌ای به یک یا دو قسمت ورودی و خروجی مشکل ترافیک و مسافربری درون شهری را حل نخواهد کرد.
کد خبر: ۲۳۵۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶ 26 May 2016
جلسه شورای ترافیک با حضور سرپرست استانداری خوزستان، معاون عمرانی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی، سازمان تاکسیرانی و دیگر دستگاه‌های مرتبط در استان، ساعتی پیش در سالن جلسات استانداری خوزستان به پایان رسید.

معاون عمرانی استانداری خوزستان در ارتباط با اولین دستور کار جلسه در مورد ساماندهی ترافیک چهارراه سلمان فارسی پس از ارائه طرح از سوی سازمان تاکسیرانی که به‌طور کاملی مشکل را پوشش نداده و با پلیس راهور نیز در تعامل کافی نبود، اظهار داشت: نگاه جزیره‌ای به یک یا 2 قسمت ورودی و خروجی مشکل ترافیک و مسافربری درون شهری را حل نخواهد کرد.

احمد سیاحی تاکید کرد: مسیرهای از چهارراه زند، چهارراه سلمان فارسی، سه راهی آبادان، سه راهی یوسفی، سه راهی امام(ره)، سه راهی طالقانی تا ابتدای سلمان فارسی مجموعه کاملی را شامل می‌شود و در طراحی و برنامه‌ریزی مسیر‌ها نکات بسیاری را باید مد نظر قرار داد.

وی تصریح کرد: طرح حاضر به کمیته فنی برگردانده می‌شود و پس از رفع ابهامات، تعیین دقیق زمان‌بندی اجرا، سازماندهی مسافربرهای شخصی در کنار تاکسی‌های شهری، مشخص شدن الزامات قانونی و ارائه صورت جلسه در جلسه بعد مجددا به بحث گذاشته خواهد شد.

سیاحی مخالفت خود را با گزینه نصب ارتفاع‌سنج برای جلوگیری از عبور کامیون‌ها ابراز کرد و گفت: در صورت عدم رعایت ماشین‌های سنگین بعد از نصب ارتفاع سنج احتمال وقوع حوادث جبران ناپذیر وجود دارد و مسئولیت هرگونه حادثه مستقیما متوجه شورای ترافیک خواهد بود.

وی در جمع‌بندی این موضوع عنوان کرد: از میان گزینه‌های نصب ارتفاع سنج، ابطال کارت هوشمند وسایل نقلیه سنگین در صورت تخلف، اعمال جریمه و نصب دوربین، توقیف، حضور مستمر نیروهای راهور و دیگر ایجاد کننده‌های محدودیت برای عبور کامیون‌ها از روی پل بایستی با بررسی مزایا و معایب هرکدام به انتخاب نهایی برسیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، از دیگر نواقص طرح یاد شده به دیدگاه کار‌شناسان حاضر در جلسه، عدم تعبیه پارکینگ برای عبور و مرور خودروهای شخصی به مناطق ذکر شده، طراحی نامناسب مسیرهای هدایت شده و عدم بررسی آثار روانی پروژه‌ها بر رفتار شهروندان بوده است.

دومین دستور کار جلسه در ارتباط با نحوه جلوگیری از تردد خودروهای سنگین از پل سوم به نام پل شهید دقایقی به‌منظور کاهش بار دینامیکی به پایه‌های قدیمی پل، مورد بررسی قرار گرفت.

سومین دستور کار جلسه در ارتباط با نحوه توزیع اعتبارات ماده 23 تخلفات رانندگی شهری و روستایی با گزارش راهنمایی و رانندگی و ارائه گزارش عملکرد ماده 23 سال 94 همراه بود و نکته جالبی که در گزارشات به چشم می‌خورد بیشترین پرداخت جریمه رانندگی در شوشتر بود.

در صدر بودن شوشتر در پرداخت جرائم رانندگی به‌علت تسریع در پرداخت بود نه در بالا بودن میزان جرائم و این موضوع قانونمند بودن شهروندان شوشتری را مشهود می‌ساخت.

در آخرین دستور کار جلسه شورای ترافیک به چالش‌های ترافیکی و نقاط حادثه‌خیز که توسط پلیس راهور در شهرهای استان شناسایی شده بود پرداخته شد.

در این جلسه در رابطه با مساله نقاط حادثه‌خیز دستگاه‌های زیادی به ویژه آب و فاضلاب و مخابرات به علت حفاری‌های بی‌برنامه و نامنظم و ایجاد ناهمواری در خیابان‌های سطح شهر مورد انتقاد قرار گرفتند.

همچنین از دیگر چالش‌های ترافیکی ناهمواری و وجود پستی و بلندی‌های بسیار در پیاده رو‌ها عنوان شد که موجب شده است مردم خطر عبور و مرور در معابر ماشین رو را به پیاده رو‌ها ترجیح دهند.

 در پایان این موضوع نیز همچنان در مشکلات لاینحل شورا و در مرحله طرح مساله باقی مانده و راه‌کاری برای آن ارائه نشده است.
منبع: فارس
برچسب ها: احمد سیاحی ، ترافیک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار