ناظر گمرکات خوزستان از راه اندازی کامل سامانه جامع گمرکی در استان تا پایان سال جاری با هدف حذف همه تخلفات احتمالی در فرایند ارزیابی کالاها خبر داد.
کد خبر: ۲۳۷۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹ 29 May 2016
محمدرضا جعفری افزود: در گذشته ورود اطلاعات در گمرکات خوزستان به صورت حضوری صورت می گرفت که این مسئله زمان زیادی را اتلاف می کرد.

وی افزود : اکنون مراجعه کننده در صورت دسترسی با شبکه اینترنت قادر است به سامانه گمرک وصل شود و اطلاعات خود را ثبت کند که باتوجه به اینکه در این سامانه سه مسیر قرمز، سبز و زرد وجود دارد که به جهت حمایت ، همه کالاهای بخش تولید داخلی درمسیر سبز قرار گرفته اند.

وی با تشریح نحوه عملکردسامانه جامع گمرکی گفت: کالاهایی که در مسیر قرمز این سامانه قرار می گیرند حتما باید در مرحله اول ارزیابی رویت و باز و در مرحله بعدی نیز کارشناسی شود و در نهایت در مرحله آخر که درب خروج است مجددا مورد ارزیابی کارشناسی قرار گیرد و سپس خارج شود اما در مسیر سبز این مراحل اجرا نمی شود.

جعفری با بیان اینکه مسیر سبز در سامانه جامع گمرکی از اقدامات خیلی خوب و مهم سال گذشته است ضمن ابراز امیدواری به کامل تر شدن این سامانه تصریح کرد: در گذشته ترخیص کالاها ، پروانه ای صادر می شد که برگه این پروانه در اختیار صاحب کالا قرار می گرفت و زمینه ساز بروز تخلفاتی مانند چاپ رنگی و اسکن گرفتن از آن برگه می شد اما اکنون فرایند صدور پروانه ترخیص حذف شده است و با راه اندازی سامانه جامع گمرکی امکان بروز این تخلفات وجود ندارد.

وی گفت: گمرکات خوزستان در بخش واردات کالا از نظر وزنی حائز رتبه اول و از نظر ارزش کالاهای وارداتی رتبه سوم را در گمرکات کشور کسب کرده است اما از نظر ارزش صادرات جایگاه دوم و از نظر وزنی در رده سوم کشور قرار داریم.

بندر امام ، اهواز ، خرمشهر و آبادان از واحدهای مهم گمرکی استان خوزستان هستند.


منبع: خبرگزاری صدا وسیما
برچسب ها: گمرک ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار