به بهانه چهلمین روز شهادت علی منیعات در عراق؛
کد خبر: ۲۴۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸ 17 April 2015
ستاره‌ای درخشان در آسمان خرمشهر
چند روزی بیشتر به پایان سال 1393 نمانده بود و همگان خود را برای آغاز سال نو و فرا رسیدن بهار طبیعت آماده می‌کردند تا سال جدید خود را با شادی و سرور شروع کنند اما تعدادی از جوانان غیرتمند شیعه و دیگر ادیان و مذاهب از سراسر دنیا در کشور عراق مشغول دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بوده‌اند.

آری جوانان غیور از سراسر دنیا در عراق گردهم آمدند تا خاطره تلخ، دردآور و حزن آلود انفجار در حرم امامین عسکریین (ع) در شهر سامرا و مظلومیت این دو امام معصوم دوباره تکرار نشود و تکفیری‌های دست نشانده استکبار جهانی نتوانند به اهداف شوم و پلید خود دست پیدا کنند.

به گزارش تابناک خوزستان، یکی از غیورمردان شیعه علی منیعات از جوانان برومند و رشید خرمشهری بود که برای مقابله با گروهک تروریستی داعش از زندگی و خانواده خود گذشت و عازم عراق شد تا گام کوچکی در راه دفاع از حرم اهل بیت (ع) در این کشور بردارد و جانش را در این مسیر نورانی فدا کند.

برای شرکت در برنامه دومین یادواره پاسداشت ایثارگران حماسه راهیان نور در روز جمعه ۲۲ اسفند ماه سال 1393 عازم خرمشهر شدیم تا پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع این آیین را پوشش خبری دهیم، در فاصله بین نماز و آغاز این آیین به چند خیابان‌ اطراف مسجد رفتم تا شاید سوژه خبری پیدا کنم، در مسیر بنری نصب شده بر درب یکی از مغازه‌ها توجه مرا خیلی به خود جلب کرد، روی آن شهادت علی منیعات شهید مدافع حرم در عراق را تبریک و تسلیت گفته بودند.

برایش فاتحه و توحیدی خواندم و از این بابت که یک هم استانی غیرتمند ما در راه دفاع از حرم امامان معصوم (ع) در کشور همسایه و دوست عراق به شهادت رسیده برخود بالیدم و در دل از این شهید تشکر کردم که ما را نزد حضرت زهرا (س) رو سفید کرد، نمی‌دانستم این شهید کی به شهادت رسیده ولی دوست داشتم با خانواده‌اش دیداری داشته باشم که تا کنون هم محقق نشد.

مراسم دومین یادواره پاسداشت ایثارگران حماسه راهیان نور که به پایان رسید از بلندگوی مسجد جامع اعلام شد تشییع پیکر پاک و مطهر شهید علی منیعات در روزهای آینده از منطقه کوت‌شیخ خرمشهر برگزار می‌شود که متوجه شدم این قربانی مردم خرمشهر تازه به فیض عظیم شهادت رسیده است.

مراسم استقبال از پیکر پاک و مطهر شهید مدافع عتبات، بسیجی دلاور علی منیعات شامگاه یکشنبه 24 اسفندماه در فرودگاه آیت‌الله جمی آبادان برگزار شد و مردم خوزستان به ویژه اهالی شهرهای شهیدپرور آبادان، خرمشهر و مینوشهر پیکر فرزند دلیر خود را در آغوش گرفتند.

در این مراسم خانواده معظم شهید علی منیعات و جمعی از مسئولان شهرستان‌های آبادان و خرمشهر نیز حضور داشتند و از پیکر پاک دلاور مرد خرمشهری استقبال کردند.

استقبال عمومی و تشییع پیکر این شهید مدافع حرم نیز صبح روز دوشنبه 25 اسفندماه 93 از حسینیه رضویه در منطقه کوت‌شیخ خرمشهر به سمت مسجد جامع این شهر مقاوم انجام شد.

پیکر پاک شهید علی منیعات سپس از مسجد جامع خرمشهر به سوی گلزار شهدای این شهر تشییع و در جوار دیگر شهیدان خونین شهر آرام گرفت.

شهید علی منیعات، در بامداد روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه سال 1393 در عملیاتی بر اثر انفجار یک تله انفجاری که توسط نیروهای داعشی در یک ساختمان در نزدیکی تکریت جاسازی شده بود به شهادت رسید.

شهید علی منیعات در جوار این تله انفجاری حضور داشت و پس از اینکه یکی از رزمندگان همرزم وی از آنجا عبور کرد، تله انفجاری عمل کرد و موج انفجار وارد شده به این شهید، وی و دیگر همرزمش را که از رزمندگان نیروهای مردمی عراق بود به شهادت رساند.

حالا از شهید مدافع حرم علی منیعات شهید 29 ساله خرمشهری یک یادگار به نام زینب در دنیا مانده است که 7 سال بیشتر ندارد و می‌خواهد مانند حضرت زینب کبری(س) زینت پدر خود باشد.

چهل روز از شهادت جوان دلیر خرمشهری یعنی شهید علی منیعات در عراق گذشته و تربت پاک این شهید عزیز در گلزار شهدای خرمشهر در کنار دیگر شهدای حماسه دفاع مقدس زیارتگاهِ اهلِ یقین و دارالشّفاء آزادگان شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار