فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از کشف و ضبط یک بهله عقاب از نوع سارگپه از فروشندگان فضای مجازی «دیوار» خبر داد.
کد خبر: ۲۴۱۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹ 06 June 2016

به گزارش تابناك رضوي، ابوالفضل شعبانی با اعلام اين خبر، گفت: حسب گزارش واصله یکی از دوست داران محیط زیست مبنی بر فروش جوجه پرندگان وحشی شکاری در سایت دیوار بلافاصله موضوع بررسی و اقدامات لازم برای شناسایی فروشنده آغاز شد.

وی ادامه داد: پس از تحقیقات چند ساعته سرانجام متخلف و همراه وی از اهالی تربت حیدریه حین فروش یک بهله عقاب سارگپه به دام افتادند.

شعبانی ضمن اشاره به اینکه متهمان، پرنده را در وضعیتی نامناسب در داخل یک کیف ورزشی گذاشته بودند، گفت: علی رغم متواری شدن متخلفان، سرانجام آنها دستگیر و عقاب سارگپه ضبط شد.

وی افزود: این پرنده به استناد ماده 14 قانون شکار و صید توقیف و به تیمارگاه اداره کل حفاظت محیط زیست واقع در اداره طرقبه و شاندیز جهت تیمارمنتقل شد .

شعبانی همچنین ادامه داد: درپی دریافت گزارشی دیگر مبنی بر فروش جوجه پرندگان وحشی از جمله مینا در سایت دیوار، یگان حفاظت محیط زیست استان به سرپرستی مدیر کل متهم را شناسایی و متخلف حین فروش چندین قطعه جوجه مینای صید شده دستگیر و پرندگان به استناد ماده 14 قانون شکار و صید توقیف و به باغ پرندگان سپاد جهت تیمار تحویل شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار