مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: تلاش بر این است که دانش‌نامه دفاع مقدس در استان خوزستان تدوین شود که در صورت تحقق این امر، این دانش‌نامه در گسترش فرهنگ دفاع مقدس بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
کد خبر: ۲۴۴۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳ 12 June 2016
سردار محمد علی‌پور  در جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که امروز (22 خردادماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان برخوردارترین استان از نظر جغرافیایی، نیروی انسانی، امکانات و همچنین تاریخ با دفاع مقدس است و بیشترین آسیب‌ها را نیز از آن دوران دیده است ولی تاکنون آنچنان که باید از این ظرفیت استفاده نشده است.

وی افزود: باید از ظرفیت فرهنگی دفاع مقدس در استان خوزستان استفاده کنیم و تجربیات و ظرفیت‌های همه کسانی که در دفاع مقدس نقش ایفا کرده‌اند، اعم از نیروهای مردمی و نظامی و دولتی باید منعکس شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان تصریح کرد: نه از ظرفیت نیروی انسانی و نه از جغرافیا و نه از فرهنگ و فضای ایجاد شده دفاع مقدس در استان خوزستان استفاده نشده است و این  در حالی است که استان‌های دیگر برای بهره‌گیری از فضای دفاع مقدس در رقابت هستند. در این زمینه انتظار از استان خوزستان چه در مجموعه نیروی مسلح، دولت و مردم بسیار بالا است.

علی‌پور با اشاره به تشکیل شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد: در سطح ملی سردار فیروزآبادی به عنوان فرمانده نیروهای مسلح، مسئول این شورا هستند و در استان‌ها نیز استاندار به عنوان رییس شورا تعیین شده است. در خوزستان پس از ابلاغ تشکیل این شورا، تفاهم‌نامه‌های متعددی در راستای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با دستگاه‌های مختلف منعقد شده است.

وی ادامه داد: در برخی ادارات روند کار به خوبی در حال پیش رفتن است ولی در برخی دیگر تنها در حد کارهای ستادی باقی مانده است و تاکنون نتوانسته‌ایم به حد نصاب برسیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان عنوان کرد: انتظار داریم که جلسات شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به صورت منظم و حداقل هر دو ماه یک بار برگزار شود. استاندار سابق نیز توجه ویژه‌ای به برگزاری و حضور در جلسات دفاع مقدس داشت.
 
علی‌پور اظهار کرد: تاریخ دفاع مقدس نباید در سینه‌ها باقی بماند بلکه باید به مستندات مکتوب آوایی و شنوایی تبدیل شود. تلاش بر این است که دانش‌نامه دفاع مقدس در استان خوزستان تدوین شود که در صورت تحقق این امر، این دانش‌نامه در گسترش فرهنگ دفاع مقدس بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار