معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان با اشاره به اجرای طرح امین در 17 آموزشگاه ابتدایی و متوسطه استان در سال تحصیلی 95-94 با همکاری حوزه علمیه، استفاده از همکاری و مشارکت سازمان‌های دیگر برای آموزش‌وپرورش را یک ضرورت دانست.
کد خبر: ۲۴۴۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶ 12 June 2016
مهدی رفیعی‌دهکردی اظهار کرد: وسعت آموزش‌وپرورش و گستردگی خدمات ارائه‌شده آن، این سازمان را به بهره‌گیری از همکاری بخش‌های مختلف سوق می‌دهد.

وی ادامه داد: یکی از زمینه‌هایی که پتانسیل خوبی برای مشارکت در فعالیت‌های آموزش‌وپرورش دارد حوزه علمیه است؛ با توجه به توافقتنامه اخیر که در سطح وزارت آموزش‌وپرورش با حوزه علمیه منعقد شد، حوزه علمیه می‌تواند در مدیریت و اجرای برنامه‌های آموزش‌وپرورش با این سازمان همکاری کند.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: طرح امین در حال حاضر با همکاری حوزه علمیه در 17 آموزشگاه مقطع ابتدایی و متوسطه استان اجرا می‌شود؛ در این مدارس محتوای دروس مشابه سایر مدارس بوده اما در فعالیت‌های فوق‌برنامه از توانایی‌های حوزه استفاده می‌شود و روحانیون مستقر در این آموزشگاه‌ها محتوای دینی مناسبی را اجرا می‌کنند؛ همچنین با توجه به پتانسیل حوزه علمیه در بخش تجهیز ساختمان‌ها و تأمین تجهیزات این مدارس تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.

رفیعی‌دهکردی افزود: امسال درخواست‌های زیادی برای اجرای طرح امین در مناطق مختلف استان به آموزش‌وپرورش ارسال شده است اما برای این کار باید بررسی‌های لازم انجام و با نظر مدیرکل تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی افزود: اداره مدارس به لحاظ سخت‌افزاری، تولید محتوای جدید و با توجه به محدودیت‌های نیروی انسانی بسیار مشکل است، از این جهت استفاده از همکاری و مشارکت سازمان‌های دیگر برای آموزش‌وپرورش یک ضرورت است چراکه تنها با تکیه بر منابع دولتی نمی‌توانیم آموزش‌وپرورش پویا و کارآمد داشته باشیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار