معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: به دلیل عدم اعطای زمین مناسب به دانشگاه و عدم همکاری ارگان های ذیربط، مجوز بیمارستان 2000 تختخوابی اهواز در مرز ابطال است.
کد خبر: ۲۴۵۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲ 13 June 2016
دکتر ایرج نظری اظهار کرد: تفاهم نامه ساخت و تجهیز بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی 2000 تختخوابی اهواز27 اردیبهشت ماه امسال با شرکتی ایتالیایی منعقد شد. پس از انعقاد این تفاهم نامه، بلافاصله تلاش برای فراهم سازی مقدمات و مراحل ابتدایی ساخت این بیمارستان از اولویت ها و جزو مهم ترین دستورهای کاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز قرار گرفت.

وی ادامه داد: 85 درصد هزینه های مورد نیاز برای ساخت و تجهیز این بیمارستان توسط شرکت خارجی تامین می شود و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی علاوه بر پرداخت مابقی هزینه، هزینه کرد کامل انجام شده را نیز پس از ساخت به صورت اقساط بازپرداخت خواهد کرد.

نظری با بیان اینکه حوزه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با کمبود قریب به 2500 تخت بیمارستانی مواجه است و بافت فرسوده بیمارستانهای موجود نیز مزید بر علت شده است، افزود: این در حالی است که اکنون با اجرای طرح تحول نظام سلامت، مردم و بیماران مطالبات بیشتری از این حوزه را خواستار هستند و توقعات دراین زمینه بالاتر رفته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه ساخت بیمارستان 2 هزار تختخوابی در اهواز یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی –درمانی است که در کل کشور انجام خواهد شد، گفت: تفاهم نامه ساخت این بیمارستان فرصت ارزشمندی را نه تنها برای اهواز بلکه برای استان خوزستان فراهم ساخته است تا علاوه بر رفع کمبود تخت های بیمارستانی در 4 سال آینده، فرصت های شغلی بسیاری را در این استان که سالها با محرومیت مواجه بوده، ایجاد کند.

وی اظهار کرد: 8 تا 10 هزار نفر در مراحل مختلف ساخت و 10 هزار نفر نیز پس از ساخت به صورت مستقیم در این بیمارستان مشغول به کار خواهند شد و همچنین این پروژه سبب جذب سرمایه گذاری خارجی معادل 300 میلیون دلار در استان خوزستان خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: منطبق با تفاهم نامه منعقد شده، بیمارستان مذکور در سطح استانداردهای جهانی و با بهره گیری از به روزترین تجهیزات ساخته خواهد شد که با توجه به نقش حساس اينگونه مراکز در هنگام بروز حوادث و بحرانهای طبیعی و غیرطبیعی و به منظور کاهش میزان مرگ و میر ناشی از حوادث و بلايا، قطعا اعمال ضوابط و استانداردهای فنی و مهندسی در تمام مراحل ساخت و تجهیز این بیمارستان و فضاهای مرتبط الزامی است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظلعه العالی) که می فرمایند: "ما می خواهیم مردم تنها دغدغه بیماری داشته باشند و بابت مسایل جانبی نگرانی نداشته باشند" و همچنین با اشاره به لزوم همکاری و حمایت های تمام سازمان ها و ارگان های ذیربط در خوزستان برای تحقق این اقدام بسیار بزرگ و مهم در حوزه درمان استان، افزود: مقدار استاندارد زمین مورد نیاز به ازای هر تخت بیمارستانی 82 تا 100 مترمربع است و بنابراین برای احداث این بیمارستان با در نظر گرفتن فضاهای جانبی، به زمینی بیش از 30 هکتار نیاز است که متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز زمینی یکپارچه و با این وسعت و مشخصات را در اختیار ندارد.

نظری با اشاره به مهلت کوتاه تفاهم شده طبق جدول زمانبندی جهت فراهم آوردن بسترهای لازم به منظور آغاز به کار ساخت پروژه بیمارستان 2000 تختخوابی در اهواز، گفت: در صورت عدم همکاری فوری سازمان ها و ادارت کل استان به ویژه استانداری خوزستان، اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان با دانشگاه و عدم همراهی و حمایت تمام مسئولان ارشد استان، امکان لغو مجوز بیمارستان 2000 تختخوابی و واگذاری امتیاز آن به استانی دیگر وجود دارد، بنابراین از مسئولین مربوطه انتظار داریم تا با اقدام به موقع خود، کمک کنند تا استان محروم و نیازمند خوزستان از این فرصت استثنایی محروم نشود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار