سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان گفت: بنای تاریخی موسوم به خانه بچاری‌های آبادان به دلیل حفاری در ملک مجاور در معرض آسیب و تخریب است.
کد خبر: ۲۴۵۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹ 14 June 2016

محمد مرادی اظهار کرد: خانه بچاری آبادان که در ابتدای خیابان دبستان این شهر قرار دارد، از بناهایی است که به ثبت ملی رسیده و به عنوان یک بنای تاریخی با معماری محلی منحصر به فرد از آن یاد می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه چند روزی است که در مجاورت این بنا، عملیات اجرایی توسط شهرداری آبادان در حال انجام است و بر همین اساس این بنای ماندگار در معرض آسیب و تخریب قرار گرفته است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان تصریح کرد: لازم است که گروه‌های احتماعی هرچه سریع‌تر وارد اقدام شوند تا شاهد تخریب یکی از بناهای با ارزش معماری و تاریخی در این شهر نباشیم.

مرادی افزود: ساختمان معروف به خانه بچاری‌ها به‌دلیل معماری منحصر به فرد به ثبت ملی رسیده است و از سرمایه‌های تاریخی شهر آبادان به شمار می‌رود.

وی در خصوص قدمت این بنا یادآور شد: این بنا در اواخر دوره قاجار و یا اوایل دوره پهلوی اول ساخته شده و در حال حاضر بدون هماهنگی و با مجوز شهرداری آبادان در مجاورت این بنا عملیات حفاری و شمع کوبی زمین در حال انجام است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان در پایان خاطرنشان کرد: پیش از اینکه این بنا به سرنوشت خانه شکرچیان دچار نشده باید توسط مسوولان امر، اقدام فوری در این خصوص انجام شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار