مدیر دفتر پژوهش های کاربردی سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه تنها 2 درصد از شرکت های دانش بنیان کشور متعلق به خوزستان می باشند گفت:با توجه به ظرفیت های صنعتی خوزستان سهم 2 درصدی این استان از شرکت های دانش بنیان کشور زیبنده نیست.
کد خبر: ۲۴۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰ 15 June 2016
مهرداد حیدری با صنعتی خواندن استان خوزستان افزود:با وجود فعالیت صنایع بزرگ در خوزستان این استان دارای ظرفیتی بالا در حوزه فناوری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر دفتر پژوهش های کاربردی سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه خوزستان مصرف کننده تکنولوژی و فناوری های روز دنیاست اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های خوزستان امکان شتاب رشد کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان در 2 سال آینده در این استان وجود دارد.

حیدری از همکاری صنعت آب و برق خوزستان با پارک علم و فنآوری، شرکت های دانش بنیان، بنیاد نخبگان و مراکز علمی خوزستان برای توسعه شرکت های دانش بنیان مرتبط با صنعت آب و برق خبر داد و گفت: سازمان آب وبرق خوزستان برای گسترش همکاری های علمی، آموزشی و فناوری خود با دانشگاه های این استان اقدام به ایجاد 6 ناحیه علمی در خوزستان ضمن اینکه امضای تفاهم نامه با دانشگاه های این نواحی را در دستور کار قرار داده است.

وی گفت: اولین تفاهم نامه در دزفول به امضا رسیده است و در روزهای آینده تفاهم نامه های مشابهی میان سازمان آب و برق خوزستان و سایر دانشگاه های استان خوزستان در راستای تامین نیاز علمی آموزشی و فناوری شرکت های برقابی استان به امضا خواهد رسید.

مهرداد حیدری مدت این تفاهم نامه ها را 10 سال اعلام کرد و ادامه داد:در راستای این تفاهم نامه در ماه های آینده نیز قراردادهای پژوهشی تا سقف 2 میلیارد ریال اعتبار میان دانشگاه های استان و سازمان آب و برق خوزستان به امضا خواهد رسید.

180 شرکت در حوزه های علم و فناوری در خوزستان فعالیت دارند که از این تعداد 60 شرکت دانش بنیان هستند.

از 180 شرکت فعال در حوزه های علم و فناوری در خوزستان ، 142 شرکت زیر مجموعه پارک علم و فناوری، 30 شرکت زیر مجموعه مرکز رشد دانشگاه شهید چمران اهواز و تعدادی نیز مربوط به دانشگاه علوم پزشکی اهواز است.

پارک علم و فناوری خوزستان از نظر فعالیت های مربوط به حوزه فناوری و دانش بنیان، جزو 10 پارک نخست کشور است و از نظر میزان فروش شرکت های دانش بنیان رتبه 12 را دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار