رئیس پلیس راهور اهواز در نشست خبری:
رئیس پلیس راهور کلانشهر اهواز گفت: در اردیبهشت ماه امسال آمار متوفیات حوادث رانندگی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴٠ درصد افزایش داشته که ۶٠ درصد از کشته شدگان عابران پیاده هستند.
کد خبر: ۲۴۶۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 16 June 2016

سرهنگ علی پیریایی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دفتر پلیس راهور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بعد از تهران، اهواز دومین کلانشهر کشور است که ٢٠٠ دوربین مدار بسته در ٢٠٠ نقطه آن نصب شده است و کلیه تخلفات را ثبت و ضبط می کنند.

وی افزود: دوربین هایی که اکنون توسط شهرداری اهواز در سطح این کلانشهر نصب شده اند از پیشرفته ترین دوربین های ثبت تخلفات و نظارت تصویری هستند.

رئیس پلیس راهور کلانشهر اهواز تصریح کرد: در حالی که سازه پل سوم فقط برای تردد خودروهای سواری طراحی شده است اما متأسفانه خودروهای سنگین بر خلاف قانون روی پل سوم تردد می کنند که علاوه بر ایجاد ترافیک، موجب حوادث تلخ و جانگدازی می شوند.

پیریایی ادامه داد: به همین خاطر کامیون ها و کامیونت هایی را که از روی پل سوم عبور کنند با اعمال قانون متوقف و به پارکینگ منتقل می کنیم تا درس عبرتی برای سایر متخلفان باشد.

وی با بیان اینکه ظرفیت پل سوم فقط برای عبور خودروهای سواری تعریف شده است عنوان کرد: کامیون ها و کامیونت ها فقط می توانند از جاده های کمربندی عبور کنند و ورود خودروهای سنگین به معابر شهری ممنوع است و در صورت مشاهده به شدت و بدون ملاحظه برخورد می کنیم.

رئیس پلیس راهور کلانشهر اهواز گفت: در اردیبهشت ماه امسال آمار متوفیات حوادث رانندگی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴٠ درصد افزایش داشته که ۶٠ درصد از کشته شدگان عابران پیاده هستند.

پیریایی بیان کرد: بخشی از تصادفات به خاطر عبور خودروهای سنگین است که بیشترین آمار کشته شدگان نیز به این خودروها مربوط است.

سرهنگ پیریایی با بیان اینکه خودروهای سنگین معاینه فنی ندارند و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند، اضافه کرد: خودروهای سنگین نکات احتیاطی را در این خصوص رعایت نمی کنند و به همین علت محدودیت تردد را در ساعاتی برای خودروهای سنگین اعلام کردیم.

رئیس پلیس راهور کلانشهر اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تصادفات منجر به فوت خط قرمز ما در راهور است، یادآور شد: طرح های ترافیکی و محدودیت هایی را که اعلام می کنیم به دلیل حفظ جان شهروندان است و در این زمینه بسیار جدی هستبم.

سرهنگ پیریایی با اشاره به اینکه متأسفانه تصادفات موتورسیکلت ها رتبه دوم حوادث ترافیکی درون شهری است، تأکید کرد: اکثر موتورسواران نه گواهینامه دارند نه کلاه ایمنی و به همین دلیل هیچ اطلاعی هم از مقررات راهنمایی و رانندگی ندارند.

وی ادامه داد: موتور سیکلت های سه چرخ هم یکیی از معضلات عمده کلانشهر اهواز هستند که به علت نداشتن ایمنی های لازم و عدم شماره گذاری بعضاً حوادث دلخراشی را به وجود می آورند.

رئیس پلیس راهور کلانشهر اهواز در بخش سوم سخنان خود با اشاره به محل مصرف وجوهی که از جرایم رانندگی بدست می آید، اظهار کرد: طبق ماده ٢٣ قانون راهنمایی و رانندگی که مربوط به واریز وجوه جرایم است ۶٠ درصد وجوه حاصل از تخلفات راهنمایی و رانندگی به حساب شهرداری ها، ١۵ درصد به حساب راهنمایی و رانندگی، ٢٠ درصد بابت تامین خسارت های بدنی به صندوق خسارت های بدنی ناشی از تصادفات، ۵ درصد وجوه نیز بابت تبلیغات فرهنگی و فرهنگ سازی برای کاهش تخلفات رانندگی در رسانه های دیداری شنیداری و مکتوب هزینه می شود.

وی در ادامه با اشاره به نقاط حادثه خیز این شهر، گفت: روبروی ورزشگاه الغدیر و پارکینگ آن، وجود مجتمع های پزشکی در کیانپارس، میدان دانشگاه چمران و خیابان انوشه، سه راه حمیدیه، ترمینال حمیدیه و سه راه چذابه از مهم ترین نقاط حادثه خیز اهواز هستند.

سرهنگ پیریایی در پایان به شهروندان اهوازی توصیه کرد که از سوار شدن با خودروهای شخصی مسافرکش به شدت خودداری کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار