کد خبر: ۲۴۷۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹ 17 June 2016
برخی از شهرهای جنوب و غرب کشور نظیر ایلام و کرمانشاه به شدت این روزها از الودگی هوا  رنج می برند. در این بین، گرد و خاک امروز در آبادان به 15 برابر حد مجاز رسیده است.

شهریار عسکری اظهارکرد: میزان گرد وخاک در ساعت 13 امروز در اهواز به یک هزار و 990 میکروگرم بر مترمکعب، آبادان به 2 هزار و 188 میکروگرم بر مترمکعب، ماهشهر یک هزار و 455 میکروگرم بر مترمکعب و شوشتر به یک هزار و 570 میکروگرم برمترمکعب رسیده است.

وی افزود: شدت این پدیده در ساعت 12 امروز نیز در اهواز یک هزار و 763 میکروگرم بر مترمکعب، آبادان یک هزارو 731، ماهشهر یک هزار و 937 ، امیدیه یک هزار و 28 و شوشتر به یک هزار و 477 میکروگرم بر مترمکعب گزارش شد.

به نوشته ایرنا، به گفته وی، میزان گرد و خاک از صبح امروز رو به افزایش گذاشته است و ساعت هشت صبح میزان آن در اهواز 442 میکروگرم بر مترمکعب، اندیمشک 522 میکروگرم بر مترمکعب، سوسنگرد 557 میکروگرم بر مترمکعب و شوشتر 820 میکروگرم بر مترمکعب بود.

استاندارد ذرات معلق در هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است. گرد و خاک از حوالی ساعت 18 دیروز (پنجشنبه) در خوزستان آغاز شد.

شامگاه پنجشنبه میزان ریزگردها در شهرهای آبادان و خرمشهر به بیش از 6 برابر حد مجاز رسید که سه پروازفرودگاه بین المللی آبادان را لغو کرد.

سازمان هواشناسی نیز روزهای گذشته در اطلاعیه ای اعلام کرده بود، با توجه به افزایش وزش باد و تشکیل توده گرد و خاک بر روی عراق و حرکت آن به سوی ایران، از بعد از ظهر پنجشنبه 27 و جمعه 28 خردادماه در استان های کرمانشاه، ایلام، خوزستان و با شدت کمتر در کردستان، پدیده گرد و غبار موجب کاهش کیفیت هوا می شود.

هجوم ریزگردها به خوزستان در برخی مواقع در سال جاری و سال های گذشته، تعطیلی دستگاه های اجرایی و مدارس برخی شهرهای استان را به همراه داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار