فرماندار ویژه دزفول از آنچه شیطنت و سنگ اندازی برخی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد مانع بر سر اجرای صنایع بزرگ در شهرستان دزفول نامید انتقاد کرد.
کد خبر: ۲۴۷۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ 18 June 2016
حبیب اله آصفی جمعه شب در آیین رونمایی از ماشین آلات پیشرفته کشاورزی در سرسرای همایش های اردوگاه شیخ مرتضی انصاری دزفول،اقتصاد دانش بنیان را آینه تمام نمای اقتصاد مقاومتی نامید و با اشاره به نمونه ای از اختلال در مسیر عملی کردن اقتصاد مقاومتی افزود: برای اجرای طرح 550 هزار هکتاری موسوم به طرح رهبر معظم انقلاب، برخی دنبال وارد کردن ماشین آلات کشاورزی از ایتالیا بودند و این در حالی بود که نمونه مشابه داخلی با ویژگی هایی بهتر از دستگاه خارجی توسط جوانان نخبه دزفول طراحی شده بود.

وی ادامه داد: وقتی ویژگی های منحصر به فرد اسکریپر لیزری بسیار دقیق ساخت ایران که برای تسطیح اراضی کشاورزی بکار گرفته می شود به مجریان طرح ارائه شد، برخی به جای استقبال از محصول داخلی، از شرکت ایتالیایی خواستند مشابه این دستگاه با ویژگی های خاص آن که در ایران تولید شده را بسازند تا این دستگاه را از ایتالیا خریداری و به کشور وارد کنند که با پیگیری صورت گرفته توسط مسئولان شهرستان دزفول جلوی این شیطنت گرفته شد.

فرماندار دزفول افزود: هم اکنون بیش از 90 درصد نیاز طرح 550 هزار هکتاری که به منظور احیای بخشی از اراضی کشاورزی خوزستان و ایلام طراحی شده با دستگاه های تولید داخل با بهترین کیفیت، بالاترین راندمان و پایین ترین قیمت تامین شده است.

آصفی در ادامه با اشاره به جذب 300 هزار میلیارد ریال سرمایه به شهرستان دزفول از برخی شیطنت ها و کارشکنی ها در خصوص احداث پالایشگاه دزفول انتقاد کرد و گفت: برخی با داعیه پدرسالاری در حال شیطنت و سنگ اندازی در مسیر انجام طرح های بزرگ صنعتی در دزفول هستند و کلنگ زنی پالایشگاه دزفول را 6 ماه به عقب انداختند.

وی از گرفتن مجوز پالایشگاه توسط نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی و کلنگ زنی آن در آینده نزدیک خبر داد و افزود: یک میلیارد یورو در بانک مرکزی برای ساخت پالایشگاه دزفول بلوکه شده و در صورت انجام مراحل مقدماتی کار احداث پالایشگاه به سرعت انجام خواهد شد.

فرماندار ویژه دزفول تاکید کرد: تا زمانی که فرماندار دزفول هستم با هماهنگی و راهنمایی امام جمعه و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی نخواهیم گذاشت شیطنت برخی افراد به دزفول لطمه وارد کند.

آصفی با اعلام حمایت قاطع مسئولان دزفول از تولیدکنندگان این شهرستان اظهار کرد: به هر شکلی از هر نوع تولیدی در دزفول حمایت می کنیم.

وی دلیل پایین بودن شاخص های توسعه خوزستان را نبود تفاهم استانی دانست و افزود: خوزستان برای حل مشکل ساختاری خود نیاز به تفاهم استانی مشترک دارد.

فرماندار دزفول گفت: یکی از مشکلات اساسی کشاورزی دزفول نبود صنایع تبدیلی کشاورزی است به همین دلیل سالانه هزاران تن محصول با کیفیت دزفول به دلیل نبود صنایع تبدیلی و بازار فروش از بین می رود و کشاورزان متحمل خسارت زیادی می شوند.

در این آیین با رونمایی از دو دستگاه نهرکن و اسکریپر لیزری بسیار دقیق ساخت شرکت دانش بنیان دز نوین صنعت دزفول، ایران به جمع معدود کشورهای سازنده ماشین آلات پیشرفته کشاورزی با دقت بسیار بالا به کمک لیزر و هدایت دقیق ماهواره ای پیوست.

سامانه لیزری تسطیح اراضی ، سامانه ماهواره ای کنترل دقیق ماشین آلات کشاورزی ، انواع سامانه تسطیح اراضی اسکریپر تک و دوبل از پنج متر مکعب تا 20 مترمکعب، انواع ترنچر از عمق 50 سانتی متر تا 2.4 متر برای زهکشی و از عرض 10 سانتی متری تا 70 سانتی متری، انواع نهرکن از عرض 1.5 متر تا عمق 2 متر، انواع لِوِرهای لیزری برای تسطیح اراضی همچنین یدک کش هوشمند هیدرولیکی از جمله محصولات متنوع تولیدی شرکت دز نوین صنعت دزفول است که برخی از این دستگاه ها برای نخستین بار در این آیین رونمایی شدند.

برخی از دستگاه های تولیدی این شرکت جزو ماشین آلات تحریمی با قیمت بسیار بالا هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار