رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان گفت:هوای شهرستان آبادان و خرمشهر در پی استقرار گرد و غبار شدید در منطقه در وضعیت ناسالم قرار دارد.
کد خبر: ۲۴۷۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶ 18 June 2016
سیداحمد موسوی آزاد میزان ذرات معلق در جو را یک هزار و 87 میکروگرم بر متر مکعب معادل هفت برابر حد مجاز اعلام کرد.

وی اظهار داشت:مردم به ویژه کودکان، بیماران قلبی، ریوی ، گوارشی و سالمندان به دلیل آلودگی هوای ناشی از پراکنده شدن ذرات گرد و غبار از تردد غیر ضروری پرهیز کنند.

سازمان هواشناسی نیز روزهای گذشته در اطلاعیه ای اعلام کرده بود، با توجه به افزایش وزش باد و تشکیل توده گرد و خاک بر روی عراق و حرکت آن به ایران، از بعد از ظهر پنجشنبه 27 خردادماه و جمعه 28 خردادماه در استان های کرمانشاه، ایلام، خوزستان و با شدت کمتر در کردستان، پدیده گرد و غبار موجب کاهش کیفیت هوا می شود.

معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور نیز جمعه شب در گفت‌و‌گوی زنده تلفنی با صدا و سیمای مرکز خوزستان، منشا اصلی ریزگردها در این استان و غرب کشور را متاثر از فعالیت دو کانون گرد و خاک در کشورهای عراق و سوریه دانست.

وی اظهار داشت:مشکل کانون های ایجاد ریزگردها گرد و خاک باید به‌صورت دو جانبه بین ایران و عراق حل شود ولی متاسفانه دو کشور عراق و سوریه بدلیل درگیر بودن با مشکلات امنیتی قادر به کمک در این زمینه نیست.

خانم ابتکار گفت:در این زمینه سال گذشته در استان خوزستان و استان های مجاور اقداماتی به کاشت نهال شد ولی کشور عراق آمادگی انجام این کار را نداشته و موضوع رها شد.

وی از آبگیری 60 درصد از تالاب هورالعظیم به عنوان منشا داخلی گرد و خاک در استان خوزستان خبر داد و اظهار داشت:این منطقه دیگر به ‌عنوان یک منشا ریزگردها در استان خوزستان به‌حساب نمی‌آید و اگر آبگیری نمی شد وضعیت گرد و خاک در خوزستان وخیم‌تر از وضعیت فعلی بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار