مدير کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعي در استان خوزستان:
در خصوص تعطيلي فعاليت هاي کاري و اشتغال در دماي بالاتر از 50 درجه هيچ قانون مصوبي در کشور وجود ندارد.
کد خبر: ۲۴۷۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴ 18 June 2016


مدير کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعي در استان خوزستان استان گفت: در خصوص تعطيلي فعاليت هاي کاري و اشتغال در دماي بالاتر از 50 درجه هيچ قانون مصوبي در کشور وجود ندارد.

 وي افزود : اين اداره کل  با توجه به نبود قانون نمي تواند  موجب تعطيلي کار در دماي بالاتر از  50 درجه گردد .

وي با اشاره به حوادث پيش آمده در شهرداري منطقه 4 اهواز نيز گفت : پيمانکار مقصر اصلي اين کار است چرا که حدود 130 هزار تومان کمتر از حق و حقوق کارگران را پرداخت مي کرد. 

صفائي گفت : جلسات مستمري را با شهردار منطقه 4 برگزار کرديم و خواستار رفع اين مشکلات و نظارت بيشتر بر کار پيمانکاران آن منطقه گرديديم.

وی همچنین به کاهش چشمگیر پرونده های مربوط به مراجعه به شورهای تشخیص و حل اختلاف اشاره نمود و گفت: تعداد پرونده های شکایات از حدود 30 هزار پرونده در سال 92 به 18 هزار پرونده در سال 94 کاهش یافته است.

صفایی در ادامه گفت: در بعضی موارد با دخیل کردن برخی از مدیران استان، روند پیگیری پرونده های شکایات تسریع گردید.

وی افزود: متاسفانه در سال های قبل در آمار حوادث ناشی از کار استان خوزستان در کشور اول بود که به منظور حل این مشکل و بهبود رابطه کارگرو کارفرما واحدهای متخلف تعطیل گردیدند.

مدير کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعي در استان خوزستان تصریح کرد: طبق آمار به دست آمده حوادث ناشی از کار در سال 94  حدود 30 درصد کاهش داشته است.

صفایی اذعان کرد: سال گذشته اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی حدود 14 هزار پرونده مربوط به مشاغل سخت و زیان آور را مورد رسیدگی قرار داد که این امر منجر به بازنشستگی بسیاری از کارگران فرسوده و به کار گیری نیروهای جوان در این مجموعه ها گردید.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار