مراسم تودیع و معارفه استاندار خوزستان به مراه با حواشی جالب صبح امروز برگزار شد.
کد خبر: ۲۴۹۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰ 22 June 2016
بالاخره پس از گذشت بیش از یک ماه از برکناری ناگهانی عبدالحسن مقتدایی استاندار سابق خوزستان که دولت یازدهم تلاش می کرد آن را استعفا و بازنشستگی خودخواسته جلوه دهد، داستان جانشین استاندار برکنار شده با انتصاب غلامرضا شریعتی به عنوان استاندار جدید ملی ترین استان ایران به پایان برسد، انتخابی سخت که با کشمکش های بسیار همراه بود.

حال امروز در ساختمانی هستیم که چهل روز بدون استاندار را تجربه کرد، این مدت گزینه های بسیاری مطرح شد که همه در حد گمانه زنی بود تا اینکه قرعه به نام غلام رضا شریعتی افتاد و این پزشک متخصص ژنتیک که سابقه معاونت سیاسی امنیتی استاندار وقت خوزستان را در دولت هشتم در کارنامه خود داشت، امروز چهارشنبه ۲ تیرماه ۹۵ با یک پله صعود در قامت استاندار خوزستان ظاهر شود.

استاندار جدید خوزستان معارفه شد/ حاشیه های جالب استاندار سابق

مقتدایی از هیچ تلاشی فروگذار نکرد

فرج الله خبیر صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار سابق و جدید خوزستان در سالن شهید هاشمی استانداری عنوان کرد: تمام تلاش ما از همان روزهایی که استاندار قبلی رفت این بود که خلا وجود دکتر مقتدایی حس نشود.

وی افزود: مقتدایی با تمام وجود تلاش کرد و از هیچ کوششی برای پیشرفت استان فروگذار نکرد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان تصریح کرد: تمام برنامه هایی که می بایست پیگیری شود از جمله برنامه های اقتصاد مقاومتی را با همکاری همه مدیران پیگیری کردیم و در حد مقدورات امورات استان را پیش بردیم.

 

تبعیض در انتصابات باعث تفرقه است

حجت الاسلام مجید ناصری نژاد در این مراسم اظهار کرد: طی مدتی که از برکناری استاندار سابق گذشت سفر بزرگان دولت به استان خیلی کم شد و بقیه کسانی که باید بیشتر سفر می کردند خیلی کم سفر کردند.

استاندار جدید خوزستان معارفه شد/ حاشیه های جالب استاندار سابق

وی افزود: برای مراسم تودیع و معارفه حداقل می بایست معاون اول رئیس جمهور یا وزیر کشور می آمدند چون خوزستان ملی ترین استان کشور است.

رئیس مجمع نمایندگان استان تصریح کرد: مسئولیت استانداری خوزستان بسیار سنگین است و هر کس آن را بپذیرد بار سنگینی را برداشته است.

حجت الاسلام ناصری نژاد ادامه داد: طی این مدت نمایندگان کارهای زیادی برای انتخاب استاندار بومی کردند و اصرار بر این بود که استاندار بومی باشد چون مطالبه مردم خوزستان این بود و مایه مباهات است که یک بومی استاندار خوزستان شد.

نماینده مردم شادگان با بیان اینکه انتخاب استاندار بومی محصول همراهی و همگرایی همه افکار و نمایندگان بود گفت: همه تلاش کردند و ایستادند تا این نتیجه بدست آمد.

ناصری نژاد اضافه کرد: اگر در انتصابات تبعیض شود موجب تفرقه و دلسردی می شود در حالیکه خوزستان تحمل اختلاف بیش از این را ندارد و وقت نداریم که با اختلافات فرصت ها را از دست بدهیم.

 

تردد خودروهای اروندی ۱۰۰ درصد قانونی است/ با روحانی اختلاف استراتژیک دارم

عبدالحسن مقتدایی در ادامه این مراسم گفت: در ارکان نظام در تمام قوا هر کس مسئولیتی می گیرد،  در آن مستقر می شود تا مشکلی را حل کند و قرار نیست در پایان کار بگویند عجب مسئول بی عرضه ای است.

استاندار سابق خوزستان تصریح کرد: امام خمینی برای رفتن ۱۲ روز وقت دادند اما به من مادر مرده هیچ فرصتی ندادند و حتی ۱۰ ساعت هم ندادند.

مقتدایی با اشاره به بحث خودروهای پلاک اروندی و دردسرهای آن برای خودش گفت: بعد از ۶ بار دادگاه رفتن برای من منع تعقیب صادر شد و ۶ نهاد دیوان عدالت اداری بازرسی ریاست جمهوری دادگاه تخلفات اداری و دادگاه تخلفات وزارت کشور و دادگاه تخلفات کارمندان دولت برای بحث خودروهای پلاک اروندی من را احضار و محاکمه کردند.

وی با بیان اینکه افزایش شعاع تردد خودروهای پلاک اروندی ۱۰۰ درصد قانونی است تاکید کرد: هیچ کس در این قضیه حق دخالت ندارد و دیوان عدالت اداری هم حق دخالت ندارد چون مسئله امنیتی و جزء طرح توسعه پایدار و پرونده آن برای همیشه بسته شده است.

استاندار جدید خوزستان معارفه شد/ حاشیه های جالب استاندار سابق

استاندار سابق خوزستان بیان کرد: دادستان خوزستان باید حقوق مردم را استیفا کند و هیچ مسئولی در منطقه آزاد نمی تواند برای مردم خوزستان نسخه بپیچد، هیچ منطقه آزادی هم حق ندارد خود را با خوزستان مقایسه کند.

مقتدایی با اشاره به شایعات مربوط به بازنشستگی و استعفای خود تاکید کرد: اینکه عنوان می شود مقتدایی بازنشسته شده  منتفی است و برکناری من با اراده رئیس جمهور بوده است در حالیکه در تاریخ اول آذرماه ۹۵ من بازنشسته خواهم شد.

وی ادامه داد: با روحانی اختلافات استراتژیک دارم و با اراده وی من برکنار شدم اما دولت در دوره فعلی بهترین خدمات را در خوزستان ارائه داده و توسعه منطقه آزاد جزء افتخارات است.

استاندار سابق خوزستان عنوان کرد: باید مجسمه مقتدایی را بر سر در دستگاه های دولتی نصب کنند.

مقتدایی گفت: یکی از دلایل برکناری من پدرخوانده ها بودند، پدرخوانده هایی که اژدهاهایی بودند که به شدت بر خوزستان چنبره زده بودند و من پا روی گردن اژدهایی گذاشتم که ۳۷ سال مانع توسعه خوزستان شده بود و شهرهای این پدرخوانده ها خراب ترین شهرها هستند.

وی اضافه کرد: برخی قفل ها در مملکت زنگ زده است و باید آنها را برید و برای آن حسن قفل بر می خواهیم که قفل هایی را که مانع توسعه خوزستان شده را ببرد.

مقتدایی با اشاره به تغییر ۱۱ فرماندار به عنوان دلیل عزل خود آن را تکذیب کرد و گفت: در یزد بعد از من ۸ حکم زدند و بعد از آن هم حکم های زیادی زده شد اما هیچ اتفاقی نیافتاد و نه استعفا دادم نه بازنشسته شدم بلکه تنها یک سزارین سیاسی کردم که نه مادر تلف شود نه بچه!

 

انتصابات اخیر دلیل تغییر مقتدایی است

حسینعلی امیری قائم مقام وزارت کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: انصافاً در مدتی که مقتدایی استاندار خوزستان بود بسیار خوب کار کرد و پر تلاش و پاکدست بود.

وی افزود: برخی داوری های وی براساس ذهنیت شکل گرفته و اگر توضیح ندهم حق برخی مسئولان از جمله رئیس جمهور ضایع شده است.

استاندار جدید خوزستان معارفه شد/ حاشیه های جالب استاندار سابق

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: اینکه فکر کنیم مقتدایی به دستور روحانی عزل شده کاملا بی اساس است و به هیچ وجه صحت ندارد و در سطح ملی مواردی بود که وزرا از ایشان گله مند بودند که به رئیس جمهور منتقل شد.

امیری ادامه داد: به هیچ وجه چنین نبوده است و  ناهماهنگی هایی در انتصاب ۸ بخشدار زن به وجود آمد و تغییر ۲۰ فرماندار مورد قبول وزیر کشور نبود.

وی عنوان کرد: تغییر فرماندارانی که ابلاغ وزیر کشور را دارند به صلاح  و مورد قبول وزیر کشور نیست و ایشان رضایت نداست ضمن اینکه استاندار به لحاظ حقوقی و قانونی حق چنین کاری را ندارد و نمی تواند انجام دهد.

قائم مقام وزیر کشور گفت: اعتقاد معاونان مقتدایی هم مثل ما بود که فرمانداران نباید در چنین زمانی تغییر کنند.

 

خوزستان قلب ایران است/ توسعه خوزستان یعنی توسعه کشور

همچنین غلامرضا شریعتی استاندار جدید خوزستان در مراسم معارفه خود اظهار کرد: استاندار جدید خوزستان گفت: استان خوزستان قلب ایران است و کشور برای بقای خویش نیازمند رشد و توسعه خوزستان است، در یک کلام توسعه خوزستان یعنی توسعه کشور.

وی افزود: در راه توسعه خوزستان ضمن احترام به همه اندیشه ها و سلایق سیاسی و ضرورت حضور آنها باید گفت اگر همه ی این گروه ها دست به دست هم دهیم، بازهم توسعه خوزستان کار ساده و آسانی نخواهد بود.
استاندار جدید خوزستان معارفه شد/ حاشیه های جالب استاندار سابق

شریعتی تریح کرد: استان ما از بیکاری جوانانش، گردو غبار نفس گیر، وضعیت بهداشت و درمان، کم آبی و نامطلوبی آن، آموزش و پرورش و … آسیب فراوان دیده است، لذا اصلاح سیاست ها و رویکردها اولین کاری است که باید در این سطح انجام شود.

غلامرضا شریعتی گفت: اجماع نخبگان و اقشار مختلف استان کارساز است و باید همت عالی در این زمینه به کار گرفته شود، اگرچه مشکلات فراوان است اما فرصت ها هم کم نیست.
وی افزود: مدار عمل ما باید علمی باشد و جزیره ای عمل کردن دستگاه های اجرایی مانع از توسعه خوزستان می شود، تردیدی ندارم که آینده ای بهتر در انتظار جوانان ما است.
نمایده عالی دولت در استان تصریح کرد: از امروز استاندار کل استان هستم از نماز شب خوان ها تا کاهل النمازها .

استاندار جدید خوزستان گفت: وظیفه دارم چارچوب مناسب برای زیست بهتر خوزستانی ها را فراهم کنم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
اسد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
آقای مقتدای گفتن :امام به شاه ۱۰ روز فرصت داد، به من ۱۰ دقیقه فرصت دادند.
انصافا آقای مقتدایی استاندار خوبی بودند.
majid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
باانتصاب استاندار بومی باعث خوشحالی تمام حوزستانهاست امیدست بتواند مقتدرانه درپیشرفت خوزستان گام بردارد همانند تبریزها و اصفهانها ناینکه
تصمیمات ایشان توسط غیربومها باشدو اینکه جای سوال و تعجب برای اکثر خوزستان آیا مقتدایی غیربومی بوده واقعیتها تلخ است باتوفیق الهی
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
شتر در خواب بیند پنبه دانه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار