رئیس دادگستری شهرستان هندیجان گفت: پرونده های ورودی به دادگستری این شهرستان در سال 94 نسبت به سال قبل از آن پنج درصد کاهش داشت.
کد خبر: ۲۵۰۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸ 23 June 2016
سید محمود هاشمی پنجشنبه به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه اظهار کرد: پارسال شش هزار و 510 پرونده به دادگستری این شهرستان وارد شد که نسبت به تعداد شش هزار و 838 پرونده وارده در سال 93 ، پنج درصد کاهش را نشان می دهد.

وی با اشاره به تعداد پرونده های رسیدگی شده گفت: تعداد پنج هزار و 826 پرونده در سال 94 در دادگستری این شهرستان پرونده رسیدگی و حکم صادر شد.

هاشمی افزود: زمان رسیدگی به پرونده ها نیز در سال 94 نسبت به سال قبل از آن 40 درصد کاهش یافت.

رئیس دادگستری شهرستان هندیجان گفت: بیشترین آمار این پرونده ها در بخش جزائی مربوط به تهدید، ضرب و جرح عمدی و سرقت و در بخش حقوقی به مسائل و مشکلات حوزه خانواده مربوط می شود که برای کاهش این آمار علاوه بر آموزش نیازمند همکاری و مشارکت همه دستگاه و مردم به منظور پیشگیری از وقوع جرم می باشیم.

وی گفت: دستگاه قضا از حساس ترین دستگاه های است که رسیدگی به امور حقوقی مردم را بر عهده دارد و تمام تلاش خود را در جهت خدمت رسانی هر چه مطلوب تر به مردم به کار گرفته است.

هاشمی افزود: شهروندان به هیچ وجه فریب افرادی را که ممکن است به آنها مراجعه و اظهار نمایند رابطه دوستی یا فامیلی با قضات و پرسنل دادگستری داشته و می توانند در روند صدور احکام یا رسیدگی تغییر ایجاد کنند نخورند و لازم است بلافاصله با اطلاع به دادگستری زمینه برخورد و جلوگیری از اخاذی این افراد را فراهم نمایند.

وی با اشاره سالروز شهادت مظلومانه شهید آیت الله بهشتی و هفته قوه قضائیه افزود: شهید بهشتی منادی اندیشه ناب اسلامی بود که با تفکر والای انقلابی خود استقرار پایه های نظام اسلامی را بر عهده داشت ، از این رو منافقین با هدف ضربه زدن به نظام اسلامی اقدام به ترور این شخصیت والا مقام نمودند.

وی ادامه داد: هفته قوه قضائیه فرصتی برای معرفی خدمات این دستگاه به مردم است و سعی می کنیم از این فرصت در راستای معرفی خدمات این قوه به مردم استفاده کنیم.

اول تا هفتم تیر به مناسبت سالروز شهادت آیت ا... بهشتی و 72 تن از یاران با وفای انقلاب اسلامی به نام هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.

شهرستان هندیجان با جمعیت 45 هزار نفر در جنوب خوزستان قرار گرفته است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار