یادی از شهید مدافع حرم حبیب جنت‌مکان؛
بنا به پیشنهاد دوستان شهید در گردان های مختلف خصوصا امیرالمومنین (ع) و جعفرطیار (ع) و پیگیری کمیته استقبال از شهید در خصوص مراسم تشییع و خاکسپاری که امروز در قرارگاه کربلا و سپس در حسینیه با حضور همسر و فرزندان شهید جنت مکان برگزار شد، سرانجام خانواده شهید به خاکسپاری وی در اهواز رضایت دادند
کد خبر: ۲۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲ 19 April 2015
یکی از دیگر از مدافعان حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در سامرا به شهادت رسید تا نگین درخشانی بر آسمان پرفروغ ایران اسلامی شود و نام و یادش تا ابد زنده بماند.

این بار هم یکی از فرزندان دلیر خوزستان و اهواز پا به پاسامرای دیگر رزمندگان جهان اسلام با تکفیری‌های وحشی جنگید و جان شیرین خود را در راه دفاع از حرم اهل بیت (ع) نثار کرد.

به گزارش تابناک خوزستان، حاج حبیب جنت‌مکان که از رزمندگان اهوازی در دوران دفاع مقدس بود یکی از هنرمندان خوزستانی نقش‌آفرین در چند مجموعه تلویزیونی در غروب روز 27 فروردین 94 در نزدیکی سامرا توسط گروه تکفیری داعش به شهادت رسید و به همرزمان شهیدش پیوست.

تشییع پيكر مطهر شهيد جنت‌مكان در کربلای حسینی
پیکر مطهر شهید جنت‌مکان از اهالی سینما و از دست‌اندرکاران سریال «مختارنامه» با حضور اقشار مختلف مردم و زائران ایرانی در کربلای معلی و بین‌الحرمین تشییع شد.

به گزارش حوزه، در اين مراسم پيكر مطهر شهید جنت‌مکان به حرم حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) وارد و پس از طواف به دور ضريح شش گوشه سرور و سالار شهيدان، از بين الحرمين به سمت حرم حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) تشييع شد.

پيكر مطهر شهيد حبيب جنت‌مكان پس از اقامه نماز در حرم علمدار دشت كربلا و روضه خواني و براي انجام مراحل اعزام وي، تحويل كنسولگري جمهوري اسلامي ايران در كربلا شد.

كاروان زائران عتبات و زائران حرم حسيني با حضور در خيمه گاه با برگزاري مجالس روضه و سينه زني براي اين شهيد گرامی علو درجات مسئلت كردند.

شهید حبيب جنت‌مكان ۵۴ ساله از اهالي اهواز بوده و خود در سال‌هاي دفاع مقدس به درجه رفيع جانبازي نائل شد و در طول جنگ به صورت بسيجي در جبهه ها حضور داشت و چندين بار مجروح شده بود. 

موافقت خانواده شهید با خاکسپاری در اهواز
 پیکر مطهر شهید مدافع حرم ، حاج حبیب جنت مکان جانباز 50درصدی خوزستانی بعداز ظهر روز شنبه در میان استقبال جمع زیادی از مردم شهید پرور استان ، مسوولان محلی و همرزمان شهید از طریق مرز بین المللی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز وارد میهن اسلامی شد.

قرار بود پیکر مطهر شهید حبیب جنت مکان در کرج تشییع شود اما با موافقت خانواده شهید، این مدافع حرم در اهواز تشییع و در گلزار شهدای این شهر آرام می‌گیرد.

بنا به پیشنهاد دوستان شهید در گردان های مختلف خصوصا امیرالمومنین (ع) و جعفرطیار (ع) و پیگیری کمیته استقبال از شهید در خصوص مراسم تشییع و خاکسپاری که امروز در قرارگاه کربلا و سپس در حسینیه با حضور همسر و فرزندان شهید جنت مکان برگزار شد، سرانجام خانواده شهید به خاکسپاری وی در اهواز رضایت دادند.

گفته می شود خانواده شهید جنت مکان که ساکن تهران هستند، با توجه به درخواست دوستان حاج حبیب و با این قول که مزار این شهید والامقام را فراموش نکنند و بدون زیارت نماند، از تشییع و تدوین پیکر مطهر شهید در تهران صرف نظر کرده و اجازه هم آغوشی وی با خاک اهواز را دادند.

اعلام زمان تشییع پیکرمطهر شهید حبیب جنت مکان در اهواز
به همین مناسبت بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان اطلاعیه ای صادر کرد که در آن آمده است: بار دیگر، فضا از عطر حضور شهید معطر شد و لاله ای دیگر، در دفاع از حریم آل الله پرپر شد.
سردار دیگری از خیل مجاهدان فی سبیل الله، جان بر سر پیمان خویش نهاد تا مهر تاییدی باشد بر حقانیت ملت‌های مظلوم و رذالت و ظلم و ددمنشی دشمنان آزادی و استقلال بشریت.

به استحضار می رساند، مراسم تشییع و تدفین برادر ایثارگر و مدافع حریم مقدس عتبات عالیات، شهید حاج حبیب جنت‌مکان، که در مبارزه با عوامل مزدور و نفاق افکن استکبار جهانی در کشور عراق به شهادت رسید، ساعت 8 صبح فردا دوشنبه مورخه 30 فروردین ماه جاری از مقابل حسینیه ثارالله اهواز برگزار می‌شود.

بی شک حضور باشکوه و گسترده مردم انقلابی و شهید پرور اهواز در این مراسم، میثاق مجددی با آرمان‌های امام راحل(ره) ، منویات مقام معظم رهبری و تداوم راه شهدای سرافرازی است که عاشقانه و خالصانه، با زمزمه «لبیک یا حسین» دعوت حق را لبیک گفتند.

اما تهیه‌کننده مجموعه تاریخی «مختارنامه» درباره به شهادت رسیدن یکی از بازیگران این مجموعه نیز می‌گوید: حبیب جنت‌مکان در مجموعه «مختارنامه» جزو نیروهای مکمل بود و در بخش‌های مختلفی از جمله عضو گروه شبث،‌ یاران ابراهیم (پسر مالک اشتر) و همچنین شیوخ دارالاماره ایفای نقش کرد.

محمود فلاح درباره‌ ویژگی‌های نقش این بازیگر در مجموعه «مختارنامه» عنوان کرد: ایشان با توجه به فیزیک، سن و محاسنی که داشتند، مناسب کار بودند و در نقش‌های مختلفی در این مجموعه مقابل دوربین رفتند.

«شاید برای شما اتفاق بیفتد» آخرین مجموعه‌ ای بود که شهید حبیب جنت مکان در آن ایفای نقش کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار